2009. december 2., szerda

Mandulás-kávés szelet

mandulassuti1

A női lapozón az egyik rendszeres olvasóm/kommentelőm, ’zizi’ kért gluténmentes, gyorsan elkészíthető sütemény receptet. Bevallom a glutén-diétában nem vagyok otthon, rákerestem, hogy mit kell ignorálni: búzát zabot, rozst, de burgonya- és kukorica keményítőt lehet használni. Ez volt tehát az alap, hogy keményítő legyen benne. Olajos magvakkal elég sok lisztmentes sütemény készíthető, úgyhogy innen adott volt a másik ballasztanyag a tésztába. Krémnek tejszínes fehércsokoládés krémet gondoltam ki egy kis kávéval ízesítve. Már készült a krém, amikor megláttam a csokoládé csomagolásán, hogy nyomokban glutént tartalmazhat. Nem tudom, hogy van-e gluténmentes fehércsokoládé, ha van, akkor abból gondolom ugyanígy el lehet készíteni a krémet, ha nincs, akkor 1,5 dl tejszínt vernék fel habnak, cukorral és instant kávéval ízesítve.

Hozzávalók:

A tésztához:

  • 2 tojásfehérje
  • 6 dkg mandula
  • 6 dkg cukor
  • 1 evőkanál kakaó
  • 2 evőkanál (burgonya)keményítő
  • 1 evőkanál vaj

A krémhez:

  • 10 dkg (gluténmentes) fehércsokoládé
  • 0,4 dl tejszín
  • 2 teáskanál instant kávé

A sütőt előmelegítem 180 fokra (légkeverés) és egy kis (kb. 20x25) tepsit kibélelek sütőpapírral. A tojásfehérjéket félkemény habbá verem, hozzáadom a cukrot, és addig folytatom a habverést, amíg fényes, kemény hab lesz belőle. A mandulát dara finomságúra őrlöm. A vajat megolvasztom, összekeverem a kakaóval, a darált mandulával, és a keményítővel, kanalanként hozzáadom a tojáshabot, és óvatosan beleforgatom. A tepsibe kanalazom a masszát, elsimítom, és 12 percig sütöm. A csokoládét összetöröm, és a tejszínnel és az instant kávéval felolvasztom. Addig melegítem, amíg homogén lesz, félreteszem hűlni, közben időnként megkeverem. A tésztáról lehúzom a sütőpapírt, és félbe vágom (középen, nem vízszintesen!). Az egyik lapot megkenem a krém felével, ráteszem a másik lapot, a tetejére kenem a maradék krémet, és beteszem pár órára a hűtőbe. Tálalás előtt kakaóporral díszítem.

4-6 szelet lesz belőle. Eredetileg a női lapozón.

0 megjegyzés: