2010. június 28., hétfő

Csokoládékrémes muffin

Szerintem az étcsokoládé-tejföl páros nagyon jó, kókusszal turbózva raktam már palacsintába is, nagyon tetszik az étcsokoládé a tejföl enyhe savanykásságával kiegészítve. Kicsit „gombhoz a kabát” volt ez a sütemény, mert fel akartam már avatni a legújabb adag mintás muffin papíromat, és amit mindig tudok sütni, mert minden hozzávaló van itthon, az a csokoládés muffin.

Hozzávalók:

A tésztához:

  • 4 evőkanál puha vaj
  • 2 tojás
  • 13 dkg barna nádcukor (én világosbarnát használtam)
  • 13 dkg liszt
  • 3 dkg kakaópor
  • 1 kávéskanál szódabikarbóna
  • 10 dkg tejföl (20%-os)

A krémhez:

  • 13 dkg étcsokoládé
  • 1-2 evőkanál cukor
  • 12 dkg tejföl (20%-os)

A tetejére:

  • cukor-konfetti vagy
  • csokoládélapocskák

A vajat elkeverem a cukorral, egyenként beledolgozom a tojásokat, belekeverem a kakaót, a lisztet és a szódabikarbónát, és végül beleforgatom a tejfölt. A sütőt előmelegítem 180 fokra (légkeveréssel) és egy normál muffin tepsi 9-10 mélyedését kibélelem muffin papírral. A tésztát a papírokba kanalazom, az üres mélyedésekbe vizet öntök, és kb. 25 perc alatt megsütöm. A kész muffinokat rácsra teszem hűlni. A krémhez megolvasztom a csokoládét, és pár perc hűlés után belekeverem a cukrot és a tejfölt. A muffinok tetejére kenem, megszórom csokoládé lapocskákkal vagy dekorcukorral, és kb. 1 órára hűtőbe teszem, hogy megszilárduljon a krém.

9-10 darab lesz belőle.

2 megjegyzés:

szepyke írta...

Yes, ez gyönyörűűűűűűű

Lilla írta...

nagyon jó állagú lett ez az icing/topping/akármi. meg finom is :-)