2010. június 4., péntek

Kókuszos ricottatorta

Nem is tudom már mit kerestem (elég mást az biztos, nem kókuszos ricottatortát) a neten, amikor belefutottam Adéle tortájába. Nem is kellett semmit sem változtatnom a receptjén, hogy általam is kivitelezhető legyen, csak néhány bio dolgot lecseréltem a nem-bio megfelelőjére. Attól féltem kicsit, hogy a kekszes alap nem marad majd szépen egyben (korábbi rossz tapasztalatok), de teljesen jól összeállt, sőt talán kicsit túl jól is, elég nehéz volt vágni. mondjuk ennek megvolt az az előnye, hogy egyben le tudtam szedni a tortaforma aljáról. Nagyon finom és nagyon egyszerű abszolút kezdőknek is való.
Hozzávalók:
az aljához:
  • 15 dkg kakaós keksz (én Győri Édes teljes kiőrlésűt használtam, ez majdnem egy zacskónyi)
  • 8 dkg vaj
A krémhez:
  • 50 dkg ricotta
  • 4 dkg kókusztejpor
  • 9 dkg kókuszreszelék
  • 5 dkg méz
A tetejére:
  • kakaópor
A kekszet aprítóval nagyon finomra darálom, összekeverem az olvasztott vajjal, és egy 18 cm átmérőjű kapcsos tortaforma aljába nyomkodom. Lehet pohár aljával meg mindenféle eszközökkel, nekem kézzel megy a legjobban. a mézet összekeverem a kókusztejporral, majd több adagban beledolgozom a ricottát, és végül belekeverem a kókuszreszeléket. A krémet a kekszes alapra kanalazom, elegyengetem a tetejét, és fóliával lefedve pár órára a hűtőbe teszem (délelőtt raktam össze és este már jó volt). Tálaláskor  először késsel leválasztom a tortaforma oldaláról, majd óvatosan az aljáról (ha sikerül), tányérra teszem, és kakaóporral megszórom a tetejét.
18 cm átmérőjű torta lesz belőle.

0 megjegyzés: