2010. június 21., hétfő

Nachos marhahússal

Én nem vagyok az a szenvedős-szenvelgős típus ha foci EB/VB van, férfi sem kell a háznál legyen ahhoz, hogy nézzem. Az egyedüli dolog ami zavar, hogy a popcorn-függő szomszédunk ilyenkor még gyakrabban hódol a szenvedélyének, ezért meccs előtt mikrós vajas popcorn szag árad be a nyitott ablakon, a  félidőben pedig dohányfüst. Már egy ideje terveztem ilyen húsos-tortillachipes-sajtos dolgot, az aktuális Nők Lapja konyha adta meg az utolsó löketet. Szerencsére nem szoktam/szoktunk végigenni napi 3 meccset, nem lenne szép vége, sör pedig egyáltalán nem fogy, de azért engem is megérintett a meccsnézős kaják serege, ami újságokban, neten árad mostanság, úgyhogy lesznek még hasonló kaják.

Hozzávalók:

  • 20 dkg darált marhahús
  • 1 evőkanál olívaolaj
  • 3 paradicsom
  • 1-2 evőkanál sűrített paradicsom
  • 1 nagy vagy 2 kisebb hagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • bazsalikom, oregano, bors, chili (só nem!)
  • 1 zacskó tortillachips
  • fél dl vörösbor
  • tejföl
  • reszelt cheddar (kb. 2 maréknyi)
  • pár szem olajbogyó

A hagymát apróra vágom, és pár percig párolom az olajon, majd hozzáadom a zúzott fokhagymát és a darált húst, és addig pirítom, amíg a hús mindenhol kifehéredik. Ráöntöm a bort, belekeverem a kis kockákra vágott paradicsomot, a sűrített paradicsomot, fűszerezem (de nem sózom meg, mert a tortillachips nagyon sós), és addig főzöm, amíg a jól besűrűsödik.  A tortillachipset elosztom két tányérba, rákanalazom a darálthúsos ragut, szórok rá pár szem olajbogyót, kb. 1-1 maréknyi sajtot és megpöttyözöm tejföllel. Ha a tányér/tál tűzálló, akkor pár percre előmelegített, forró sütőbe teszem, hogy a sajt megolvadjon, ha nem tűzálló, akkor a mikróban melegítem össze.

2 fős adag.

4 megjegyzés:

GasztroRéka írta...

Kinek szurkolsz elárulod? Ehhez az ételhez pedig ment volna a sör.:)

Lilla írta...

olaszoknak, de most szégyen amit művelnek :-(

én egyáltalán nem iszom, és mellettem az ember is elszokott az italtól, néha iszik radlert. :-)
úgyhogy buborékos víz és ice tea csúszott mellé

GasztoRéka írta...

:( hát nem te vagy az edzőjük!:) mostanában én is ritkán iszom,mert a másik felem egy kortyot sem iszik,magamnak meg nem nyitok meg egy üveg bort,csak alkohollal főzök.:) Radlert lehet otthon is készíteni,majd próbáld ki!

Lilla írta...

azért a kajától nem sajnálom se a bort se a rumot :-)