2012. augusztus 19., vasárnap

Töltött sütőtök

tok1

Múlt heti a recept, de semmit sem vesztett az aktualitásából, mert az igazi sütőtök-szezon csak most jön.

Most vettem először hokkaido-tököt, aminek elvileg ehető a héja. És valóban, sőt nem csak ehető, hanem sütés után pont olyan, mint a húsa. Ez utóbbi egyébként kicsit keményebb, mint a többié (ez gyakorlatilag annyit tesz, hogy nem fő szét annyira). nem mértem mindent, ezért ez inkább ötletadó, mint “igazi recept”.

Hozzávalók:

  • egy hokkaido-tök (az enyém 1,25 kg volt)
  • köles (ez valahol 5 és 10 dkg közt lehetett)
  • 1 hagyma
  • olaj
  • 2 nagy paradicsom
  • reszelt sajt
  • zöldfűszerek
  • bor vagy alaplé

A töknek levágom a tetejét, és az aljából egy kicsit, hogy stabilabban álljon. Kivájom a magját, és beleteszem egy sütőtálba. A hagymát felvágom, kevés olajon kicsit megpárolom, majd hozzáadom a húst, és miután mindenhol kifehéredett, öntök hozzá egy kis bort. Zöldfűszerekkel, sóval, borssal ízesítem, és megpárolom. Közben ha szükséges, adok hozzá egy kis vizet(vagy alaplevet), ha sok lé maradna rajta , magas lángon elforralom. A kölest alaposan átmosom, és puhára főzöm. A paradicsomot kimagozom és felkockázom. A húst összekeverem a kölessel és a paradicsommal. Közben a tököt előmelegített sütőben, 200 fokon 20 percig elősütöm. A félig megsült tökbe kanalazom a tölteléket*, megszórom a tetejét reszelt sajttal, és 20 perc alatt készre sütöm.

*nekem kicsit sok volt a töltelék, megmelegítettem, szórtam rá egy kis reszelt sajtot, és megettem, amíg arra vártam, hogy megsüljön a többi.

4-5 adag lesz belőle.

0 megjegyzés: