2012. augusztus 28., kedd

Hot dog & ez meg az

IMG_8227
Általában nem jellemző rám a belföldi nyaralás, de idén volt szerencsém a Balatonhoz és a Tiszához is. Megjegyzem e kettővel semmi baj nincs. Sőt. Amivel bajom van, hogy elhagyom a fővárost és hízom két kilót és rossz élményekkel gazdagodom. A kettő közt van összefüggés, de a rossz élmény nem a 2 kiló hízás. Azzal itthon szembesülök, de van némi köze az igazi bajhoz.
Mindkét alkalommal meglehetősen jól felszerelt konyha ált a rendelkezésemre, tehát nem voltam rákényszerítve a rémesnél rémesebb kifőzdék kínálatára napi 3x, de még így is borzasztó a helyzet.
Ami szerintem tarthatatlan:
  • pizza – most komolyan, hogy a fenébe van az, hogy rossznál-rosszabb förmedvényeket árulnak mindenhol. Iszonyat. A tészta, a szósz és a sajt is. Arra rég rájöttem, hogy nem érdemes elszakadni a paradicsom-sajt párostól, mert bármi, ami még rákerül rémes. inkább ne legyen rajta “sonka”, mint hogy sonkának látszó képződménnyel tegyék tele. Szégyen-gyalázat, de az elmúlt évek legjobb pizzája még mindig a mirelit pizza az Aldiból. Hogy ez az Aldit vagy a “pizzázókat” minősíti, azt ki-ki döntse el maga.
  • akkora adag, hogy rosszul vagyok tőle. Pedig nincs rossz étvágyam. Most már tényleg be kell vezetnem, hogy ha egy oldalnál hosszabb az étlap, csak fél adagot kérek.
  • ahhoz, hogy hamburgert süssek, el kell kirándulnom a szomszéd megyébe, hogy találjak egy Tescot, mert ők tartanak darált marhahúst (több félét is). Mert még ha találok is egy hentest, ahol esetleg véletlenül akad marhahús, akkor sem darálják le nekem, mert a daráló “disznós”. Azt pedig ugye senki sem gondolja, hogy egy nyaralóban húsdarálással fogok szórakozni…
  • ja és a cukkini. hát az haláli. Ez nem korlátozódik a nyaralásra, ez egész nyári bosszúforrásom, a biopiacon egész jó a helyzet. De július közepétől akkor eszem jó cukkinit, ha elmegyek a MoM mellé, ha anyám ad, vagy ha olasz importra bukkanok. Tölteni valónak csúfolt 1 kilós példányok terpeszkednek mindenfelé. tölteni való, jó vicc. Inkább DV cukkini – disznónak való. akkora magokkal, mint egy megtermett sütőtöké. Kedves gazdák, tessék megtanulni zöldséget termelni, és aztán lehet majd siránkozni, hogy olasz cukkinit veszek. Megvenném én a magyart is, jókedvemben még kicsit drágábban is, de az legyen olyan, amit én akarok.
  • három vagy négy üzletre volt szükségem a natúr joghurt és a cukkini beszerzéséhez. És nem azért, mert drágának találtam, vagy nem az a márka, ami kell. Fenét. Nem volt vagy vállalhatatlan minőségben volt csak.
  • a strandok étel-kínálata. Van lángos (szigorúan tejfölös, mert a sajt borzasztó minőségű, csak elrontja), van rántott hekk (huszonéves koromig azt hittem balatoni hal), ami nem érint mert nem eszem halat, hallal teli élővíz mellett nem is ennék mirelit tengeri halat. És az abszolút nem nyári dolgok, csülökpörkölt, bármi-ami-zsíros-és-disznó. Én nem eszem disznóhúst. Semmi zöldség, semmi ami nem 1500 kalória. Aztán meg is van a plusz 2 kiló pikk-pakk. Mert a vége az, hogy lángos. Ami azért unalmas. Meg amúgyis.
    Aztán meg eszi a jónép az activiát, mert bedugul ezen a koszton.
    Borzalom.
Mondjuk azt, hogy kidühöngtem magam.
A képen a hotdog: kifli, virsli (nyilván), füstölt sajt, rukkola, majonéz / ketchup+mustár. Van, aki szét tudja úgy vágni a virslit, hogy nem esik két darabra?

2 megjegyzés:

Mókus írta...

Szívemből szóltál.
és még szépítetted is a mondandóját:D

Lilla írta...

:-)