2014. augusztus 22., péntek

“Keresztszemes” róka

Három nagyon jó projektet is lenyomtam nyáron. Ez volt kész elsőnek, és ez a legegyszerűbb.
Valamikor szembejött ez a kép.

Ez egy egész pici, bross méretű róka lehet. Lusta vagyok a kiegészítők hordásához, meg a picit nyilván nem is olyan egyszerű megcsinálni, úgyhogy elég hamar arra jutottam, hogy a falra akarom kitenni, ergo az enyém nagyobb lesz.

Megrajzoltam a nem túl bonyolult mintát, hogy ki tudjuk vágni a téglalapból az ovális alapot és meg legyen a lyukak helye. Aztán ebéd és uzsonna között el is készült 3 darab :-)

Amire szükség volt:

  • rétegelt lemez (hobbyboltból, téglalap alakú, összesen 2 darab kellett)
  • vékony fúrószár – nem is emlékszem végül melyik lett a befutó, talán elsőre 1,5mm-es aztán, mivel az kicsinek bizonyult, fel kellett nagyobbítani 2mm-esre a lyukakat (ehhez már nem kell állvány, akkus csavarozóval is lehet)
  • állvány a fúróhoz (nyilván lehet kézzel is, de állvánnyal pontosabb, gyorsabb, kényelmesebb)
  • dekopírfűrész
  • vastag tű
  • hímzőfonal (a motring fajta) – fekete, fehér és narancs (én duplán használtam)
  • a megrajzolt és kinyomtatott ábra
  • átlátszó lakk
  • csiszolópapír
  • öntapadós akasztó
  • olló, ceruza…

Munkamegosztás volt, apám kivágta dekopírfűrésszel, én lecsiszoltam, belakkoztuk, kicsit száradt, aztán kifúrta a lyukakat (a papíron át, egyszerre 3 készült, egyben fúrta őket).
Pár perc alatt megvolt a hímzés, és végül a hátukra öntapadós akasztót ragasztottam.

A 3 rókához 2 narancs és 1-1 motring fekete és fehér fonal kellett.

0 megjegyzés: