2014. október 28., kedd

Ázsiai zöldségleves soba tésztával

Zöldségleves, de nem vegetáriánus – bár könnyen azzá tehető –, mert csirke alaplevet használtam. Nyilván zöldség alaplével is meg lehet főzni, de én csirkével (vagy marhával) jobb szeretem. :-)

Pár hónapja vettem egy csomag soba tésztát (ázsiai, hajdinalisztes tészta), és most jutottam el odáig, hogy kipróbáljam. Azóta a csomag háromnegyede elfogyott. Fogok még venni máskor is, ennek a levesnek az alapjain annyira jó sütőtökös-tésztás levest dobtam össze a múltkor, hogy ennek biztos helye van a konyhában ősszel-télen.

A sütőtökös verzióba felkockázott sütőtök, barna csiperke, borsó és marha alaplé került.

Hozzávalók

  • 17 dkg barna csiperke (még jobb a shitake, de ahhoz épp nem jutottam hozzá)
  • 2 csésze bébispenót (én a szárakat mindig letépkedem)
  • 7,5 dkg soba tészta*
  • 1-2 gerezd fokhagyma
  • 1 csokor újhagyma
  • 1 evőkanál friss reszelt gyömbér**
  • fél-egy lime leve
  • 1 evőkanál olaj (napraforgó vagy más, semleges ízű)
  • 2 csésze csirke- vagy zöldség alaplé
  • 1,5 csésze víz
  • 0,5-1 evőkanál szójaszósz

A gombát és az újhagymát felszeletelem, a hagyma zöld részeit félreteszem a tálaláshoz. Egy fazékban közepes lángon felhevítem az olajat, hozzáadom az újhagyma fehér részét, a gombát,a  zúzott fokhagymát, a gyömbért, és pár perc alatt puhára párolom. Felöntöm a vízzel és az alaplével és felforralom. Beleteszem a tésztát és öt percig főzöm. Hozzákeverem a spenótot, a szójaszószt, a lime levet, ha szükséges sózom, és azonnal tálalom.

2 adag lesz belőle.

*a soba tészta kis papírral összekötött egységekben van a zacskóban, az én csomagom 300 g-os volt, 4 adag tésztával, ebből egyet raktam a levesbe.

**nagyon utálom a gyömbért, úgyhogy kihagytam :-)

0 megjegyzés: