2012. január 22., vasárnap

Waldorf saláta csirkével

waldorf2.jpg

Nyilván leginkább Waldorf-saláta Lilla-módra – nem kevertem hozzá házi majonézt, sosem szoktam, és egy kis csirkehúst is kevertem bele, hogy egy kis zsemlével megfelelő legyen ebédre. A diót mindig csak a végén szoktam rászórni, mert azt csak én ehetem, és így a legegyszerűbb.

Szerintem mindenképp érdemes hozzá szárzellert venni, sokkal egyszerűbb feldolgozni, és hajszálvékonyra vágni, mint a gumót (és több benne a vitamin). És erős vízhajtó hatású, ha valaki – hozzám hasonlóan – 24 óra alatt megeszik egy fél csomag zellert, ne lepődjön meg, ha aztán nagyon-nagyon gyakran kell pisilni mennie. :-)

Hozzávalók:

  • 20 dkg főtt vagy sült csirkehús, kis darabokra vágva
  • 1 nagy zöldalma
  • 1 nagy piros alma
  • 3-4 szál szárzeller
  • majonéz, tejföl, joghurt
  • citromlé
  • só, bors
  • dió (esetleg szárazon megpirítva)

Egy tálban összekeverek pár kanálnyi tejfölt, majonézt és joghurtot, 1-2 evőkanál citromlével, és kicsit sózom, borsozom. Az almáknak kivágom a magházát (nem kell meghámozni!), kis darabokra vágom, és belekeverem a majonézes öntetbe. A zellert nagyon vékonyan (1 mm alatt!) felszeletelem, és a csirkével együtt a salátához adom. Annyi majonézt/joghurtot/tejfölt keverek hozzá, hogy legyen rajta elég öntet, végül megszórom dióval. Érdemes fogyasztás előtt pár órát állni hagyni.

4 adag lesz felőle.

0 megjegyzés: