2012. február 2., csütörtök

Tejfölös-sajtos pogácsa

pohacsa3
Maxnál találtam ezt a pogácsa-receptet, és azt kell mondjam - az eddigi ezirányú próbálkozásaim alapján -  tényleg ez “A POGÁCSA”. Nekem nem lett annyira szép leveles, mint neki, úgyhogy kénytelen leszek újra megcsinálni, hátha… :-)
Én csak fél adagot (30 dkg lisztből) sütöttem, ennek a felét forrón befaltuk este, a maradékot pedig másnap reggelire – és ez egy fontos fokmérő a pogácsánál, jó-e másnap is, nos jó.
Hozzávalók:
  • 2 dkg friss élesztő (vagy ennek megfelelő mennyiségű por, 5,6 g)
  • 30 dkg liszt
  • 1 tojás
  • 12,5 dkg vaj
  • 1 dl tejföl
  • 1 teáskanál só
  • 1 tojás/tojásfehérje a tetejére
  • reszelt sajt a tetejére
A lisztet összekeverem a sóval és elmorzsolom a vajjal. Hozzáadom a tojást, az élesztőt, a tejfölt és alaposan összegyúrom. Meleg helyen a kétszeresére kelesztem, majd lisztezett deszkán átgyúrom, és kétszer hajtogatom (nagy téglalappá nyújtom, behajtom az alsó harmadát, majd a felsőt, aztán a bal harmadát és végül a jobbot >> majd újra kinyújtom, és újra elvégzem a hajtogatást). Másfél ujjnyi vastagra nyújtom, éles késsel berácsozom a tetejét, nagy köröket szaggatok belőle, és kb. fél óráig hagyom kelni. A pogácsák tetejét megkenem a felvert tojással/fehérjével, megszórom sajttal, és sütőpapírral bélelt tepsin, előmelegített sütőben, 180 fokon kb. 15 perc alatt megsütöm.
1 tepsinyi lesz belőle.

0 megjegyzés: