2013. május 27., hétfő

Epres cheesecake

IMG_8728

Ezt a tortát sütöttem Levinek a születésnapjára. Eper, cheesecake és Juventus ezek a hívószavak. Juve meccsen voltunk a nagy nap előtt pár nappal, a másik kettőt pedig összeraktam egybe. Na jó nem én, hanem Martha Stewart, én csak követtem a lépéseket (és leosztottam a mennyiségeket, hogy jó legyen a 18 cm-es formához). És tökéletes lett. Azért tud a nő.

Hozzávalók:

  • 30 dkg eper
  • 2 evőkanál méz
  • 50 dkg krémsajt
  • 2 kisebb tojás (M-es elég vagy egy XL-es)
  • 14 dkg mascarpone
  • 15 dkg keksz (pl. zabfalatok)
  • 7 dkg vaj
  • 1 evőkanál vanília-kivonat
  • 1/2-2/3 csésze cukor

Az epret megtisztítom, egy tepsibe teszem, meglocsolom a mézzel, és 150 fokos sütőben 1-1,5 órán át sütöm. Akkor jó, ha összeasznak a szemek, és a méz besűrűsödik (kissé megaszalódik a gyümölcs). Félreteszem hűlni, és összetöröm (villával, vagy krumplinyomóval).

A kekszet összetöröm (aprítóval, vagy zacskóba teszem és kalapáccsal ill. klopfolóval “megütögetem”), összekeverem a megolvasztott vajjal, és egy 18 cm átmérőjű, kapcsos tortaforma aljára nyomkodom.

A krémsajtot habosra keverem, majd belekeverem a cukrot, aztán egyesével a  tojásokat. Végül hozzáadom a vanília-kivonatot és a mascarponét. 5 csészényit átrakok egy másik keverőtálba, és hozzáadom az epret. Az epres keveréket a kekszalapra öntöm, elsimítom a tetejét, és óvatosan a tetejére kanalazom a maradék sima masszát. Előmelegített, 150 fokos sütőbe rakom (tepsire, nem rácsra, hogy ha kifolyik némi vaj, ne égjen bele a sütőbe), és a sütő aljába rakok egy vízzel teli tálat. Kb. egy órát sütöm (nem kell teljesen szilárd legyen a közepe, miközben hűl, szilárdul még). Tálalás előtt legalább 4 órára hűtőbe hagyom.

18 cm-es torta lesz belőle. Innen van a recept.

0 megjegyzés: