2013. december 5., csütörtök

Csirkés enchilada

Minimálon vagyok a konyhában, legyen gyorsan készen, lehetőleg lehessen befagyasztani, hogy egy durvább szombati főzőcskézés után hétköznap lehessen lazulni.

Ezen vonalon: újabb maradék-hasznosítós hétköznapi vacsora ötlet. Jól szállítható (és sütés előtt) és jól fagyasztható. Az érdem ismét az EverydayFood-é.

Nekem persze nincsen kéznél egy csomó maradék főtt/sült csirkehúsom, ehhez főztem, de így is gyorsan elkészül.

A hosszú leírás megtévesztő, megírni tovább tartott, mint megfőzni.

Hozzávalók:

  • 50 dkg csirkemell-filé* (vagy maradék sült/főtt csirke, falatnyi darabokra vágva)
  • 8 kukorica-tortilla
  • 2 evőkanál olaj
  • 1/4 csésze liszt
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 1 teáskanál római kömény
  • 1-2 evőkanál apróra vágott üveges chipotle (canned chipotles in adobo)**
  • 4 dl csirke-alaplé
  • 1-2 maréknyi reszelt sajt (pl. cheddar)

*Ha nincs kéznél maradék főtt vagy sült csirkehús: egy bio csirke-leveskockával vizet forralok, beleteszem a csirkemellfiléket, 10 percig főzöm, majd félreteszem (lefedve) és hagyom langysora hűlni. A főzőléből félreteszek annyit, ami a recepthez szükséges (ha kell leszűröm), a húst kézzel, vagy két villával falatnyi darabokra szedem.

**nem tudom hogy ennek a fűszeres szószban eltett chilinek mi a magyar neve, a hipermarketben a nemzetközi/mexikói részen kell keresni, én egyébként taco fűszert használtam, az volt itthon, és nem szeretem a csípőset.

Az olajat felhevítem, pár másodperc alatt üvegesre sütöm a zúzott fokhagymát, majd hozzáadom a római köményt és a chilit/taco fűszert. Egy percig sütöm, majd belekeverem a lisztet, pár percig pirítom (gyakorlatilag rántást/tej helyett alaplével készülő besamelt készítünk). Legkésőbb ezen a ponton célszerű kézi habverőre váltani, hogy ne legyen csomós a kész mártás. Több adagban hozzáadom az alaplevet és 1 dl vizet (két adag folyadék közt mindig csomómentesre kell keverni). Felforralom, és pár percig főzöm. Megkóstolom, és ha szükséges, kicsit megsózom.

A mártásból 1 csészényit a húshoz adok, alaposan összeforgatom, és egy sütőtál (én 30x30-ast használtam) aljára öntök fél csészényi mártást. A tortillapokat átmelegítem (nedves papírtörlőbe csomagolva 1 perc a mikróban). A csirkehúst elosztom a tortillalapokon, szorosan feltekerem, és a tekercseket egymás mellé teszem a sütőtálba (a záródással lefelé). A tetejére kanalazom a maradék mártást, megszórom reszelt sajttal, és forró sütőben (200 fok) 15 percig sütöm. Öt percig hűlni hagyom, majd salátával tálalom.

4 adag lesz belőle.
Fagyasztás: mielőtt a szósszal meglocsolnám a tekercseket, a maradék szószt mellécsomagolva.

0 megjegyzés: