2014. július 18., péntek

Sült burgonya romesco szósszal – “Végigfőzni a Meatless-t”

Feleztem az adagot (mert egyedül ettem és 4 főre szólt), de még így is sokáig tartott mire elfogyott. Tunkoltam belőle a meccshez, raktam a másnapi tésztámra, és két kis adagot be is fagyasztottam… Azt hiszem az enyém sokkal nedvesebb lett, mint ami a szakácskönyvben a képen van. Nem tudom ezen hogy lehet segíteni. Talán ki kell kicsit nyomkodni a paprikát, vagy hámozás után egy fél órára szűrőbe tenni, hátha akkor kicsöpög a nedvesség egy része.

Egyébként nagyon finom, és nyilván gyalázat ezt bevallani, de nekem nem a sütőben ropogósra sütött újkrumplival ízlett a legjobban, hanem egy kis sós-hullámosra vágott chipsszel tunkolva. Azzal a legkirályabb :-)

Hozzávalók:

  • 1 sült kaliforniai paprika (a sütésről bővebben)
  • 1 kis gerezd fokhagyma
  • 1/4 csésze blansírozott mandula
  • 2-3 evőkanál menta (vagy petrezselyem)
  • 1 kávéskanál ecet (én rizsecetet használtam)
  • 1 teáskanál olívaolaj

A tálaláshoz:

  • sütőben kevés olajjal összeforgatott ropogósra sütött, kismérető/ felezett újburgonya

A szósz összes hozzávalóját beteszem az aprítóba, és simára keverem. A sült burgonyával, vagy bármilyen más sült zöldséggel, esetleg rusztikus kenyérrel tálalom.

Elvileg 2 adag lesz belőle, adagonként 210 kcal.

0 megjegyzés: