2015. február 9., hétfő

Barna rizs fekete babbal és avokádóval – Végigfőzni a “Meatless”-t

Inkább nem hívom receptnek, csak ötletadónak. A lényeg úgyis benne van a nevében, illetve látszik a képen.

Barnarizs, fűszeres fekete bab, avokádó. Néhány “topping” rá és kész is a szuper vega ebéd vagy vacsora.

A rizs sima főzőtasakos, lehet maradék is. A babhoz konzervet használtam, amit kicsit leszűrtem, és hagymás, fűszeres (római kömény + taco fűszer) alapon átforgattam. A könyv (Meatless Martha Stewarttól) nyilván az alapoktól indítja a babfőzést, én száraz hüvelyest nem engedek a lakásba – annyi cuccot dobtam már ki innen-onnan kikelt rovarok miatt.

Szóval ha a bab kész, felmelegítem a rizst, rászedem a babot, pakolok rá avokádót, tejfölt, hagymát, paradicsomot, koriandert, retket… ami épp kéznél van, és facsarok rá egy kis lime vagy citrom levet. És már kész is.

(Egy babkonzerv + egy főzőtasakos rizs: 2 nagy vagy 3 kisebb adag)

0 megjegyzés: