2011. június 14., kedd

Kókusztejes meggyleves (glutén- és tejmentes)

meggyleves4

Nem vagyok egy nagy gyümölcsleves rajongó, nem szeretem se a fahéjat, se a szegfűszeget, se a bennük található gyümölcsök nagy részét (szilva, magozatlan meggy és cseresznye, főtt alma, szőrös őszibarack)… tudom, velem se könnyű. Mondjuk a szegfűszeget Levi sem szereti, mert túl erős íze van és “csak elrontja az egészet”.

Úgyhogy megalkottam a nekünk való meggylevest. Ha már itt tartunk, a meggy a legjobb gyümölcs, bírja a fagyasztást, sütve-főzve sem undorító (plottyadt eper… áááhh… ki lehet vele kergetni a világból, meg a puha barna almával), nem rémségesen édes, és a színe is szép.

A világbajnok meggylevesben nincsenek fűszerek, hacsak a kókusztejet nem számítjuk annak. Imádom a kókusztejet, egyesek szerint “kókuszgyogyi” vagyok, de ez nem igaz, csak olyan mint a borsó meg a bacon, gyakorlatilag mindent feldob. És a pudingos/lisztes/keményítős sűrítés helyett pedig, a főzelékeknél már bevált, turmixolást használtam. Úgyhogy tej és gluténmentes is, nem csak fahéjmentes. :-)

Hozzávalók:

  • kb. 1,5 liter kimagozott meggy
  • 4 dl kókusztej
  • 2-3 evőkanál nádcukor*

*nagyon jó édes meggyet vettem, és amúgy sem vagyok édesszájú, ha szükséges (kóstolás után) lehet ennél többet is tenni bele.

A meggyet, a cukrot és a kókusztejet egy nagy (2 literes) fazékba teszem, és megfőzöm. Félreteszem hűlni, kb. 1 csészényit kiszedek belőle, összeturmixolom, visszaöntöm, és ha szükséges, adok hozzá még egy kis cukrot. Jól behűtve tálalom.

5 adag lesz belőle.

0 megjegyzés: