2011. június 18., szombat

“Fogyókúra”

Tanulok vagy mi, úgyhogy csak néhány gondolat álljon itt:

“The no S-diet

There are just three rules and one exception:

  • No Snacks
  • No Sweets
  • No Seconds

Except (sometimes) on days that start with "S"

Azaz három dolog tilos, a nassolás, az édességek, és a repeta. Kivéve hétvégén.

Hála a “remek” géneknek nem vagyok egy nádszál-alkat, nem ehetek meg mindent, ami szembejön anélkül, hogy teljesen elszalonnásodnék (és rövid úton inzulin rezisztens lennék, bajusszal meg minden*). Úgyhogy idén elkezdtem kicsit tudatosítani az evésemen. Ez eddig mínusz 4 kilót jelent. Ami nyilvánvalóan nem az, amit a reklámokban ígérnek, hogy 1 hét alatt 6 kilót fogysz, de az baromság. Ha valaki elég erősen sóz, és lejön róla, pár nap alatt veszít simán pár kg vizet. Én meg felszedek 1 kiló vizet, ha csak egyszer nem itthon kajálok.

Egyszer már leadtam közel 10 kilót, igaz akkor fiatalabb voltam, és a  végeredmény 18 körüli BMI volt, ami így 30 felé már nem cél, de még kb. 4 kilót mindenképp’ jó lenne ledobni. Mindegy, nem erre akartam kitérni.

Hanem:

  • a többség baromi sok cukrot eszik, kávéba, teába, gyümölcslé, üdítő, itt egy balaton szelet, ott egy ingyombingyom. és megvan az évi plusz pár kiló.
  • btw megvan az, hogy a felnőttek 2/3-a túlsúlyos vagy elhízott? azaz a testtömegindexük 25 fölött van…. az enyém 22,vmi és még mindig “elég erős vagyok combban”
  • és amit most olvastam, a rendszeres cukorfogyasztás (napi egy pohár gyümölcslé is számít már) elnyomja az édes íz érzékelését, így egyre több kell belőle, plusz a vágyat is növeli, és jön a gyorsuló ütemű hízás
  • és ami nekem döbbenet, hogy úgy érzem kicsit egyedül vagyok ezzel, és szintén csatlakozik ehhez a no seconds-hoz, azaz ‘nincs repeta’. Nálunk soha nincs repeta. Annyit főzök, amire szükségünk van. Annyit eszünk, ami kell meg ami jól esik, nem annyit, amennyit tudnánk. És szerintem ez baromi nagy ”kulcs” a normál BMI-hez. És a férjem sem hízott meg, amióta férj, és éhen sem hal, kap sok sütit a fehérjék és a zöldségek mellé. Mert cukorfüggő, de amíg látszanak a kockák a hasán, egy g zsír sincs rajta (márpedig nincs), és rollerral jár dolgozni valamint naponta tornázik, addig egye a sok édességet.

*és a zuram fél a bajszos nőktől….

Szóval hééé emberek tessék lejönni a sok cukorról meg a repetáról!

9 megjegyzés:

mihályné molnár zsuzsa írta...

Okos kis menyem van! (Pedig tud ám sütni!Édeset is, csokisat is.)De csak vízzel kínálható, na még jóféle fekete teával..

Lilla írta...

hát igyekszem bölcsnek lenni :-)

Kata írta...

Gratulálok nektek!

Nálunk is valami hasonló projekt megy 2 hónapja, fogytunk is a zUrammal együtt 8 kilót; én hármat, ő pedig ötöt.
Remélem, kitartunk még egy ideig:)

Lilla írta...

az igen jó eredmény, csak így tovább! szerintem egy idő után rááll az ember szeme is a kisebb adagra, és nem érzi úgy hogy éhenhal ha nem áll púposan a cucc a tányéron, meg kisebb tányérral mindig lehet trükközni. állítólag tök fontos lépése a sikeres fogyásnak a kisebb tányér

Bence/Emoke írta...

Az én uram is fél a bajszos nőktől, én meg a bajszos férfiaktól. :) Én 180 g CH diétán vagyok, sportolok, fogyok szépen lassan, gyógyszert megtagadtam. :D Mondtam is a dokinak felejtse el, rosszul voltam tőle. Így csinálom a diétát a magam módján és kitartok, mert muszáj. :) És épp valamelyik nap elmélkedtem, hogy a blogokon CSAK édességeket és egészségtelen ételeket látok nap, mint nap...vajh mindenki nádszálvékony és ennyire szerencsés alkat?!

Lilla írta...

én szedem a tabit, mondjuk nincs vele problémám, de IR-em nincs, úgyhogy nem igazán diétáztatnak, én meg úgy gondolom hogy elég jól odafigyelek a dolgokra.
azon én is ledöbbenek hogy mennyien sütnek minden nap. én tegnap megcsináltam a "hétvégi cupcake"-et, de még van belőle csomó, holnapra is bőven kitart. aztán hétvégéig csak házi jégkrémet eszünk, sok joghurttal kevés cukorral.

Bence/Emoke írta...

Igen, nekem a dietetikus mondta is, hogy fagyit szabad!:) Enyhe IR-em van, sporttal diétával sokkal jobb vérvételi eredményem lett, mint + gyógyszerrel. Napi szinten 32 km-t tekerek. Doki is azt mondta, hogy valszeg elég a szervezetemnek a sport. A gyógyszertől fájt a szívem (és ettől betojtam). :)

Lilla írta...

azért a napi sütisütést a sok kenyeret és alkoholt eléggé megfelel a statisztikáknak, hogy az 1 millió alkoholista hazája vagyunk és 3 felnőttből 2 kövér, és minden 10. nő PCO-s és még ott vannak a cukorbetegek és stb stb stb.... ezek azért nagyon durva számok

Bence/Emoke írta...

Az, mégse foglalkoznak vele. Igazából az is érdekes, hogy a tizenéves gyerekeiket tömik minden szarral. :S Remélem én nem leszek ilyen anyuka. Engem sem tömött Anyukám hülyeségekkel. (jaj PCOS is távol áll..és nem is szeretném ha az lennék,se cukorbeteg, hajlam sincs) Sokkal jobban is érzem így magam.