2011. június 30., csütörtök

Penne tejszínes gombával

Ez az, amikor a ‘zuram’ megfőzi helyettem/nekem a vacsorát, mert én már csak punnyadni tudok (és a kanapéról vezényelni szóbeli segítséget nyújtani). Ééééédi :-)

Hozzávalók:

  • 30 dkg penne
  • 50 dkg gomba
  • 10-12 dkg aszalt paradicsom (én olajban eltettet használtam)
  • 2 evőkanál apróra vágott petrezselyem
  • 1,5 dl tejszín
  • 0,5 dl fehérbor
  • szerecsendió, só, bors
  • 1 hagyma
  • 1 evőkanál vaj/olaj
  • frissen reszelt parmezán
  • 1 evőkanál liszt

A hagymát apróra vágom, a gombát felszeletelem, és az aszalt paradicsomot 2-3 darabba vágom. Megfőzöm a tésztát, és közben elkészítem a mártást. A zsiradékot felmelegítem egy nagyobb serpenyőben, majd pár percig sütöm rajta a hagymát. Hozzáadom a gombát, pár percig pirítom, majd megszórom a liszttel, és még 1 percig pirítom. Hozzáöntöm a bort, a tejszínt, belekeverem az asztalt paradicsomot és fűszerezem. Végül belekeverem a petrezselymet és a leszűrt, lecsöpögtetett tésztát. Parmezánnal megszórva tálalom.

4 fős adag.

0 megjegyzés: