2012. június 23., szombat

Clafoutis koktélparadicsommal

claf

Van egy szuper vega-szakácskönyvem (na jó, nem csak egy), abból van a recept. Öt perc alatt összekeverem, aztán megsütöm, a végeredmény meg tiszta ‘úá’. Tökéletes kombó.

Hozzávalók:

  • 20 dkg koktélparadicsom
  • 2 tojás
  • 1,1 dl tej
  • 1,5 evőkanál tejföl (vagy egy nagyon púpos)
  • 3 dkg liszt
  • 5 dkg reszelt sajt (ementáli, gruyére stb)
  • só, bors
  • kevés vaj a forma kikenéséhez
  • apróra vágott friss snidling, petrezselyem, bazsalikom (ezek bármelyike bármilyen kombinációban)

A sütőt előmelegítem 190 fokra, és egy 20 cm-es kerek sütőtálat kivajazok. A paradicsomot megmosom, egyenletesen elosztom a tálban, és megszórom a reszelt sajt felével. Egy keverőtálban kézi habverővel simára keverem a tojást és a lisztet, majd beledolgozom a tejfölt és a tejet. Sózom, borsozom, hozzáadom a zöldfűszereket, és a paradicsomokra öntöm. Rászórom a maradék reszelt sajtot, és kb. 30-35 perc alatt megsütöm. Szeletelés előtt várni kell kicsit, egyébként hidegen és szobahőmérsékletűen is jó.

Kb. 20 cm átmérőjű kerek sütőtálhoz, salátával 2 fős adag lesz belőle. (előételnek egy kis salátával szerintem négynek is jó)

3 megjegyzés:

mellissina2 írta...

Vittem a receptet! Nagyon jól néz ki.Köszi!!!Ha eltűnt ez az iszonyat hőség,akkor begyújtom a sütőt.

mandy tarragon írta...

Ma sütöttem, saját paradicsomból, lila bazsalikommal,tényleg "uá" :)

Lilla írta...

mondtam :-)