2012. június 4., hétfő

Taco babbal és marhahússal

Hétvégén elég sokszor csinálok tex-mex ételeket, persze a mi ízlésünkhöz hangolva, azaz sosem csíp egyik sem. Júniusban sok hasonlót kéne főzni, hogy esténként meglegyen a jó kis meccsnézős hangulat (mert én olyan feleség vagyok, aki nézi a focit, nem meg morog miatta), úgyhogy ha lesz erőm és időm esténként főzőcskézni, akkor sok hasonló fog jönni a közeljövőben.
Nagyon jó lett ez a taco, esetleg egy kis tejfölt lehetett volna még pakolni bele, de valami véletlen folytán elfogyott itthon a tejföl (az meg hogy lehet? olyan vagyok, mint egy macska, tejszínen és tejfölön élek).

Hozzávalók:

a húshoz:

  • 25 dkg darált marhahús
  • 1 hagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 evőkanál olívaolaj
  • 1 lecsöpögtetett vörösbab-konzerv
  • 2,5 dl paradicsomlé/sűrített paradicsom (az a fajta, amit fél literes papírdobozban árulnak)
  • só, bors
  • taco-fűszer (én 2 kávéskanálnyit tettem bele)

az összerakáshoz:

  • 12 kemény kukoricalisztből készült taco-shell
  • reszelt sajt
  • 1-2 avokádó
  • pár saláta-levél csíkokra vágva
  • (tejföl)

A felhevített olajon kicsit megpárolom a hagymát, majd rádobom a húst és kevergetve addig sütöm, amíg mindenhol kivilágosodik. Ekkor megszórom a taco-fűszerrel, hozzáadom a zúzott fokhagymát és felöntöm a paradicsom-szósszal. Addig sütöm, amíg a hús megfő és a mártás besűrűsödik. A végén belekeverem a babot, és átmelegítem. Megkóstolom, ha szükséges, sózom, borsozom. Az avokádót meghámozom és felszeletelem.
A tortillákba teszek egy kevés salátát,  rákanalazom a húsos ragut, megszórom reszelt sajttal, mindegyikbe beledugok 1-2 szelet avokádót, esetleg rápakolok még egy kanál tejfölt, és azonnal tálalom.

4 fős adag (fejenként 3-3 taco)

0 megjegyzés: