2012. június 17., vasárnap

Karamellizált hagymás mártogatós

Akkor jöjjön az első recept a Martha Stewart könyvemből (a konyhában a második, de az elsőt még nem írtam meg). Tegnap focimeccs előtt-alatt csináltam, még van hátra pár meccs, érdemes nekiállni. Úgyis ígértem ételeket a tévézéshez, de eddig kicsit be voltam havazva a vizsgák miatt. Na majd most! Legalábbis megteszem, amit tudok. Inkább nem ígérek semmit.

Semmit sem változtattam, csak csökkentettem az adagot a felére. Kettőnknek ez is elég, és hát a hagymapucolás is bőven elég volt így is.

Hozzávalók:

  • 1 evőkanál olívaolaj
  • 67 dkg hagyma (igen ennyi, és nagyon összeesik a végére!)
  • 11 dkg krémsajt
  • 11 dkg tejföl (jó sűrű min. 20%-os)
  • 1 teáskanál kakukkfű
  • 2-3 evőkanál alma- vagy borecet
  • a tetejére pirított hagyma (ez is előállítható házilag*, én IKEA-sat szórtam rá)

*ha jól emlékszem kevés lisztben meg kell forgatni a hagymát és bő olajban megsütni.

A hagymát megpucolom, félbe vágom, és vékonyan felszeletelem. Egy teflon serpenyőben felhevítem az olajat, és elég nagy lángon (nálam 7-8 a 9-ből), időnként megkeverve addig sütöm a hagymát, amíg mindenhol kissé aranybarna lesz (aka elkezd karamellizálódni). Ez elég sokáig tart, minimum 15 perc, fontos, hogy ne égjen oda. Ezután lejjebb veszem a főzőlapot (én 3asra), lefedem a hagymát, és időnként megkeverve még kb. 40 percig sütöm. Hozzáadom a kakukkfüvet és az ecetet, megsózom, és közepes lángon még annyi ideig sütöm, hogy a nedvesség elforrjon alóla. Félreteszem hűlni. egy tálban simára keverem a krémsajtot**, majd hozzáadom a tejfölt és a kicsit összevágott, kihűlt hagymát. Átkanalazom egy tálalóedénybe, és megszórom a tetejét pirított hagymával***. Pirítóssal, krékerrel tálalom.

**ezen a ponton elektromos habverőt ír a könyv, de szerintem teljesen fölösleges, egy evőkanállal is szép simára lehet keverni a krémsajtot.

***elvileg állnia kellene minimum egy órát, de szerintem akár azonnal neki lehet esni

Egy kisebb tálkányi lesz belőle (igaz púposan), szerintem előételnek, rágcsának 4 főre is elég, mert bár nagyon finom, nem olyan, amiből egy tálkányit benyomok egyedül (ellentétben például a padlizsánkrémmel).

0 megjegyzés: