2012. június 28., csütörtök

Zöld spárga sült csirkével

Hú, rettentően le vagyok maradva néhány receptnek a posztolásával – ezt Levi főzte nekem a születésnapomra, ami már több mint egy hónapja volt… Végül is az ajándékom is csak most érkezett meg, úgyhogy ahhoz képest nem is állok rosszul. :-) Mondjuk nem ért meglepetésként, hogy több hét a szállítási idő, úgyhogy ebben semmi “megrovás” nem volt, egyszerűen hurrá, hogy végre itt vannak a székeim. Mert én az a fajta gyogyós vagyok, aki képes iszonyúan lelkesedni két székért. Az új dohányzóasztalt is hetekig gyönyörködve nézegettem.

Talán van még spárga a boltban/piacon, érdemes elkészíteni, kezdők is nekiállhatnak, a végeredmény különleges, lehet vele “menőzni”.

Hozzávalók:

  • 1 csomag zöld spárga
  • 20-25 dkg csirkemell-filé
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 csapott evőkanál keményítő
  • 1 teáskanál curry
  • 1-2 evőkanál szójaszósz
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • 2-3 szelet sonka (pl. feketeerdei)
  • 15-20 dkg koktélparadicsom
  • petrezselyem
  • fenyőmag (nálunk allergia miatt elmaradt)

A húst kis kockákra vágom (1,5-2 cm-es), és összekeverem a zúzott fokhagymával, a keményítővel, a curryvel és a szójaszósszal. A spárgát megtisztítom, és kis darabokra vágom. Az olívaolajat felhevítem egy nagy serpenyőben, és pár perc alatt megpirítom benne a húst. Hozzáadom a spárgát és a felkockázott sonkát, és még 2-3 percig sütöm. Belekeverem a paradicsomot, megmelegítem, megszórom petrezselyemmel (és fenyőmaggal), rizzsel tálalom.

2-3 fős adag (attól függ mekkora az étvágy, és mennyit kell kidobnia  spárgából)

0 megjegyzés: