2014. április 8., kedd

Réteslapba tekert spárga

6tag_070414-200246

Kevés hozzávaló, tényleg pár perc az egész, és lehet vele villogni. :-)
Előételnek szerintem elég sok főre elég ez az adag, mi vacsorára ketten eltüntettük az egészet. Több fogás esetén szerintem fejenként 2-3 spárgával érdemes számolni.

Hozzávalók:

  • 1 csomag (500 g) zöld spárga – nekem 15 darab volt a csomagban
  • 1 csomag 8 lapos réteslap – az egy spárgára jutó fél réteslap jó arány, ezt érdemes megjegyezni
  • reszelt parmezán
  • olaj
  • a tálaláshoz zöldfűszeres ketchup, házi majonéz stb…

A spárgát megmosom, letöröm a fás végeket (én azt a módszert szoktam alkalmazni, hogy megfogom a két végét, és eltöröm. Törik ahol törik, az alja kuka, az a fás része), és papírtörlőre rakom. Fogok egy réteslapot, megkenem olajjal, megszórom reszelt parmezánnal és rárakok egy másik réteslapot. Ezt is megkenem olajjal, és ollóval 4 csíkra vágom. Minden csíkkal betekerek egy-egy spárgát. A tésztába tekert spárgákat sütőpapírral bélelt tepsibe teszem. Megkenem olajjal, és előmelegített sütőben, 200 fokon kb. 12 perc alatt megsütöm. Langyosan, valamilyen szósszal tálalom.

2 megjegyzés:

Piffeny írta...

Szia!
Próbáld ki ezt (bár nem tudom, egyes hozzávalók beleférnek-e a "vackok" nélküli étrendbe):

-leveles tésztát négyzetekre vágni
-mindegyik közepére egy kiskanál zöld pesto
-rá 2-3 spárga, amit egy-egy szelet feketeerdei vagy prosciutto sonkába tekertél
-rá némi reszelt parmezán
-két ellenkező sarkát középen egymásra hajtani
-tojással megkenve megsütni

Nagyon ízletes!
Üdv: Piffeny

Lilla írta...

van okés leveles tészta, meg házi pesto :-)
csak nem eszem sonkát, mert nem eszem disznót.... de a pesto-spárga párost szerintem ki fogom próbálni.
amúgy kiváló ötlet, csak "lejöttem" a disznóhúsról :-D