2014. november 27., csütörtök

Adventi koszorú & naptár

collage1

Elkezdődött a karácsonyi készülődés: megcsináltam anyámnak a szokásos adventi koszorúját, és összeraktam magunknak az adventi naptárat.

Eddig mindig vettem egy szimpatikus bolti adventi csokinaptárat, idén azonban változott a helyzet. Úgy néz ki, Levi nem bírja a laktózt, étcsokoládés pedig sehol sem jött szembe… Muszáj volt kézbe vennem a dolgokat.

Úgyhogy összevásároltam mindenfélét (magamnak kissé könnyebb volt…), fogtam 24 darab uzsonnás papírzacskót (Dm-ben és Rossmannban is van), pár ív csillag-matricát, egy ív 1-24ig számozott matricát, a tűzőgépemet és rengeteg-rengeteg dekorszalagot (wasi tape, mintás öntapadós rizspapír szalag, hobbyboltban és papírboltban árulják).

A szerzeményeket 24 kupacba osztottam, és a 24 zacskót kidekoráltam a dekorszalaggal (ez meglepően sokáig tartott). Az ajándékokat bezacskóztam, a zacskók tetejét párszor visszahajtottam, és tűzőgéppel rögzítetten. A 6-ost és a 24-est megjegyeztem, hogy melyik, azokra a megfelelő számot ragasztottam, a többit “összekevertem”, hogy én se tudjam melyikben mi van – nem mintha képes lennék ilyen dolgokat ilyen távon megjegyezni. A számokat a kapcsokra ragasztottam, és mivel karácsonykor nem nagyon van olyan, hogy túl sok, rájuk ragasztottam egy csomó csillag-matricát – ez tartott még elég sokáig, mert a pici csillagokat nehéz volt leválasztani az ívről.

Egyéb ötletek: lehet a zacskókra pecsételni (ha fog rájuk a pecsét, mert az anyaguk kicsit zsírpapíros, de akár hajtogatni is lehet zacskót sima papírból). Nyomtatni is lehet a matricát, csak egy színes nyomtató és pár ív öntapadós papír kell hozzá.

A koszorúhoz az Obi-ban mentem körbe kétszer és vásároltam össze pár arany-óarany-törtfehér dolgot. Terméseket, drótszélű szalagot, aranyra fúrt drótos hungarocell golyókat, és pici drótos üvegdíszeket. És nyilvánvalóan (szalma) alapot, gyertyatüskét, gyertyát. Ezeket ragasztópisztollyal ráragasztgattam illetve beleszurkáltam a szalma alapba.

0 megjegyzés: