2013. január 3., csütörtök

Saláta garnélával és avokádóval

Kép sajnos nincs, de annak azért valami nyoma kell maradjon, hogy hugi és Levi rákot sütöttek. Az öntetet én csináltam, de a rákra nem vállalkoztam, a halhoz sem nyúlok soha hozzá, és ehhez sem volt kedvem, de azt akartam, hogy a többiek próbálják ki a garnélát.
A többieknek ízlett a saláta, úgyhogy közzéteszem a receptet. (én kifejezetten rosszul lettem a sülő garnéla szagától, pedig nem erős vagy ilyesmi, de én attól is rosszul vagyok, ha valaki a közelemben narancsot evett, és ott van a kezén az állott-narancs-szag).

Hozzávalók:

  • 25 dkg tisztított garnéla (páncél, farok és tápcsatorna nélkül)
  • 1 avokádó
  • 1 rózsaszín grépfrút
  • saláta
  • citromlé
  • só, bors
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 evőkanál olívaolaj
  • pár kanál majonéz (2-4 ek)
  • pár kanál joghurt (2-4 ek)
  • 1 mogyoróhagyma vagy salottahagyma

A majonézt és a joghurtot összekeverem, és kevés citromlevet adok hozzá. A hagymát nagyon apróra vágom, és az avokádót felkockázom. Mindkettőt belekeverem a joghurtos szószba. A grépfrútot félbevágom, és a gyümölcshúst éles késsel kivágom a hártyák közül (az eredmény, hártya nélküli fél-gerezdek). A salátalevelet elosztom négy tányéron. Egy serpenyőben felhevítem az olajat, rádobom a felszeletelt fokhagymát és a rákot és 4 percig sütöm, a végén sózom, borsozom és locsolok rá egy kis citromlevet. A grépfrútot a salátára szórom, rárakom a rákot (a sok fokhagymát lehetőleg nem), és rá/mellé kanalazom az öntetet. Pirítóssal vagy magában tálalom.

4 adag lesz belőle.

0 megjegyzés: