2013. augusztus 4., vasárnap

Svéd mandulás keksz

Szégyenletesen sokáig tartott, mire felavattam a karácsonyra kapott IKEA-s süteményes könyvemet. Botrány, tudom, de elég erősen képviselik benne magukat az olajos magok, ami csak azért baj, mert azért neki kell készülnöm, hogy egy főnek süssek valamit (nekem, jelen esetben). De találtam 10 deka mandulát a szekrényben, úgyhogy arra jutottam, inkább az egyszemélyes kekszezés, mint hogy rám avasodjon :-)
A keksz egyébként egy villámgyorsan elkészíthető alap mandulás keksz. Egyetlen észrevételem van hozzá: a cukor mennyiségén lehet csökkenteni.

Hozzávalók:

  • 10 dkg vaj
  • 1 dl cukor (0,8 dl is elég lenne szerintem)
  • 1 evőkanál juharszirup
  • 3,5 dkg mandula (blansírozva, azaz a barna héja nélkül)
  • 2,2 dl liszt
  • 1 csapott kávéskanál szódabikarbóna

A vajat, a cukrot és a juharszirupot habosra keverem, a mandulát összevágom és összekeverem a liszttel és a szódabikarbónával. A lisztes keveréket a vajashoz adom, alaposan összekeverem, és egy kb. 3 cm átmérőjű “hurkát” formázok belőle. Fóliába csomagolom, és minimum fél órára beteszem a hűtőbe. A sütőt előmelegítem 200 fokra, és egy tepsit kibélelek sütőpapírral. A tésztát kicsomagolom, éles késsel  8-10 mm vastag szeletekre vágom, a  tepsibe teszem, és 6-8 perc alatt megsütöm. Rácsra teszem hűlni. Jól záródó dobozban sokáig eláll.

0 megjegyzés: