2009. szeptember 28., hétfő

Curry-s táskák

currystaska1

Újabb vegetáriánus fogás, ezúttal curry-s zöldséggel töltött levelestészta-táskákat sütöttem. Nagyon sokféle curry krém illetve szósz van, a nagyon enyhén csípőstől a bivalyerősig, mindenki megtalálhatja a neki tetszőt, én mangóval ízesített curryszószt használtam (azaz én hivatalosan is puhány vagyok).

Hozzávalók:

  • 30 dkg burgonya
  • 15 dkg zöldborsó
  • 1 evőkanál olaj
  • 1 fej hagyma
  • mustármag, egészben vagy őrölve
  • 1-2 evőkanál curryszósz vagy –krém
  • 1 evőkanál citromlé
  • 1 csomag (50 dkg) leveles tészta
  • 1 tojás
  • liszt a tészta nyújtásához

A burgonyát megpucolom, nagyon kicsi kockákra vágom, és kb. 8 perc alatt megfőzöm. Az utolsó 3 percre hozzáadom a borsót is, majd leszűröm, és félreteszem. A hagymát apróra vágom, és üvegesre párolom a felhevített olajon, ha egész mustármagot használok, akkor hozzáadom azt is, és kicsit pirítom. Óvatosan belekeverem a zöldségeket, a currykrémet, a citromlevet, a mustármagport, megsózom, és félreteszem hűlni. A sütőt 200 fokra előmelegítem, és egy (vagy két, attól függ, mekkorák lesznek) tepsit kibélelek sütőpapírral. A leveles tésztát lisztezett deszkán kinyújtom, és 6-8 téglalapra vágom. A téglalapokra kanalazom a tölteléket, a tésztát félbehajtom, a széleket jól összenyomkodom, és a tetejüket megkenem a felvert tojással. Kb. 15 perc alatt ropogósra sütöm. Hidegen vagy melegen, kézzel vagy késsel-villával.

Mérettől függően 6-8 darab lesz belőle. Eredetileg a női lapozón.

0 megjegyzés: