2010. december 21., kedd

Karfiolos-sajtos gnocchi


A Nők Lapja konyhában találtam a receptet (Dolce Vita-é amúgy), amitől csak annyiban tértem el, hogy brokkoli helyett karfiolt használtam, és szerintem ez két adag csupán, nem négy. Legalábbis hétköznap ebédre, amikor mi csak egy fogást szoktunk enni, simán elfogy ennyi egyszerre.

Hozzávalók:
  • 50 dkg gnocchi
  • 1 kis fej karfiol
  • 10 dkg gorgonzola
  • 2 dl tejszín
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • kevés olívaolaj
  • só, bors
A rózsákra szedett karfiolt lobogó vízbe dobom és 8 perc főzés után hozzáadom a gnocchit. Együtt kapnak még 2 percet, majd leszűröm, és egy tűzálló tálba teszem. A fokhagymát apróra vágom, és nagyon kevés olajon pár percig sütöm, majd felöntöm a tejszínnel, és belekeverem a gorgonzolát, kevés sóval és borssal ízesítem. Miután a tejszín felforrt és a sajt elolvadt, a karfiolos gnocchira kanalazom, és előmelegített sütőben, 200 fokon kb. 20 percig sütöm.
2 fős adag.

0 megjegyzés: