2010. december 13., hétfő

Sütőtökös whoopie pie

Avagy sütőtökös “juhé süti” – a történetről bővebben itt. Levinek készült a hihetetlenül lelombozó szombati dolgozás “örömére”. Nála mondjuk minden süti “juhé” (folyamatosan édességfüggőnek állítom be a blogon, ami…. hmm….. igaz :-), de amíg ilyen sovány tömje csak a sütit, kap elég zöldséget mellé), de ez minden szempontból. A neve is az, meg juhé végre elfogyott a sült tök maradéka a hűtőből, és juhé én ezt nem szeretem, legalább nem hizlalom magam tovább.

Nem lettek túl szabályosak, de este fél 10-kor én már csak erre vagyok képes. Állítólag finom, és az a fontos…

Hozzávalók:

a tésztához:

  • 2 csésze liszt
  • 1 csésze sült sütőtök
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 3/4 csésze cukor
  • 2 tojás
  • 8 dkg vaj
  • mézeskalács-fűszer
  • fahéj
  • 1 teáskanál vanília-kivonat

a töltelékhez:

  • 25 dkg sovány túró
  • vaj
  • cukor
  • 1 teáskanál vanília-kivonat

Egy tálban összekeverem a lisztet, a fűszereket, a sütőport és a szódabikarbónát, egy másikban pedig habosra keverem a vajat a cukorral. A cukros vajhoz adom a tojásokat, és alaposan összekeverem. Hozzáadom a sütőtököt és a vanília-kivonatot, majd több részletben beledolgozom a lisztes keveréket. Sütőpapírral bélelt tepsibe kanál (vagy habzsák) segítségével kis kupacokat teszek, és előmelegített sütőben, 180 fokon (légkeveréssel) 10-12 perc alatt megsütöm a korongokat. A töltelékhez a túróhoz 2-3 diónyi puha vajat keverek, vanília-kivonattal és némi cukorral ízesítem. Két-két kihűlt korongot összeragasztok a krémmel.

0 megjegyzés: