2014. március 6., csütörtök

Karalábé krémleves

Sokáig szerettem a töltött karalábét, a karalábé, a hús és a tejföl szuper kombó. Aztán összevesztem a disznóhússal. Utálom. Az ízét és a szagát is. Sokáig a karalábéval is haragban voltam, mert eszméletlenül ki tudok akadni a fás zöldségeken.
Magamtól nem is hiszem, hogy vettem volna karalábét. De aki zöldséget rendel, az néha “kénytelen” olyan dolgokból is főzni, amit önként nem rakna a kosarába. Ami végső soron tök jó, mert tágítja a horizontot.
Egy tálka krémlevesben összehoztam anyám töltött karalábéjának az ízét. szerintem király.

Hozzávalók:

  • 2 kis karalábé
  • fél hagyma finomra vágva
  • 1 teáskanál olaj
  • fél dm-es bio marhahúsleves kocka 3-4 dl forró vízben feloldva (vagy házi marha! alaplé)
  • 0,5 dl tejszín
  • só, bors
  • levesbetét: kenyérkocka, sajt, tortillachips, a képen épp mozzarella van a levesben
  • opcionális a tálalásnál: apróra vágott friss petrezselyem

A karalábét meghámozom, az alján különösen alaposan, az összes rész kuka, ami kicsit is fásnak tűnik (vagy át kell szűrni a végén!). A karalábét kis kockákra vágom. A felhevített olajon pár perc alatt üvegesre párolom a hagymát. Hozzáadom a karalábét és az alaplevet és addig főzöm, amíg a zöldség megpuhul. Összeturmixolom, belekeverem a tejszínt. Megkóstolom, ha szükséges sózom, borsozom, és petrezselyemmel/sajttal/tortillachipsszel megszórva tálalom.

2 adag lesz belőle.

0 megjegyzés: