2009. március 20., péntek

Sárgarépafőzelék


Úgy szeretem csak a főzelékeket, ha 1) nincsen bennük pirospaprika 2) minimális szósz van csak a zöldségdarabok között. A zöldség jó, a rántás nem jó. A lisztet és a tejet nem mértem, képtelen vagyok patikamérleggel dolgozni, ha ilyen rutin-receptet készítek. Irányadónak a képet tudom ajánlani, annyi tej és annyi liszt, hogy olyan legyen, mint a képen. Nem tudom, más is szokott-e tenni a sárgarépa-főzelékbe petrezselymet, szerintem nagyon sokat dob rajta.


hozzávalók:

  • 55 dkg sárgarépa
  • tej
  • liszt
  • só, cukor
  • petrezselyem
  • 1 evőkanál olaj

A sárgarépát nagylyukú reszelőn lereszelem. Az olajat felhevítem, átforgatom rajta a répát, kevés vizet öntök alá, és fedő alatt megpárolom. Megszórom egy púpos evőkanál liszttel, átkeverem, és tejet öntök hozzá. Sóval, cukorral ízesítem, és felforralom. Végül apróra vágott petrezselymet keverek bele.

2 fős adag. Eredetielg a női lapozón.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Örülök, hogy rajtunk kivűl más is szereti a répa főzeléket. Nagyon gusztusos a tied is, és nyilván finom is, de ha van időd nézd meg az enyémet is, hátha további ötleteket is merítesz. Mindig teszek bele gyömbért is, meg fokhagymát is. Nagyon finom, télen rendszeresen főzzük.
Éva