2011. november 8., kedd

Babos burrito

Ez és az ehhez hasonlók az aktuális kedvenceim úgy tűnik, hogy a nyári hamburger-korszak után átcsúsztam ebbe a babos-avokádós-tejfölös-tortillás mániába. Sok zöldség meg vitamin és szép színes (és gyorsan elkészül, konzerv babból összedobni egy paradicsomos ragut nem nagy kunszt, a tortillachips/tortillalap és a saláta pedig készen, zacskóban érkezik).

Hozzávalók:

  • 2 babkonzerv (én egy fehér- és egy vörös vesebab konzervet raktam bele)
  • 2 marék mirelit kukorica
  • 1 közepes hagyma/3 szál újhagyma
  • 1 nagy paradicsom
  • 1 nagy sűrített paradicsom konzerv (ami 2x akkora mint a májkrém)
  • 2 gerezd fokhagyma
  • só, bors, bazsalikom, majoranna, chili
  • 1 teáskanál olívaolaj

a tálaláshoz:

  • 4 nagy vagy 8 kis tortillalap
  • 2 avokádó
  • reszelt sajt
  • tejföl
  • saláta/rukkola
  • apróra vágott paradicsom

A felhevített olajon egy-két percig sütöm az apróra vágott hagymát, majd hozzáadom a fokhagymát (zúzva vagy nagyon apróra vágva), a kukoricát, a sűrített paradicsomot, a lecsöpögtetett babot és a felkockázott paradicsomot. Fűszerezem, és addig főzöm, amíg a kukorica megfő (ha szükséges, öntök rá egy kis vizet, aki szereti kicsit édesebben, tehet 1-2 evőkanál ketchupöt is). A tortillalapokat mikróban átmelegítem, mindegyikre teszek egy kevés babot, némi reszelt sajtot, behajtom a végeket, és feltekerem. Egy tányérra 1 nagy vagy 2 kicsi burritot rakok, pakolok mellé salátát, paradicsomos babot, reszelt sajtot, egy kis tejfölt és felkockázott avokádót és paradicsomot.

másik verzió, hogy nem tekerek belőle burritokat, hanem miután összeraktam mindent a tányérra, rakok mellé némi tortilla chipszet.

4 fős adag.

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Nyammi, nagyon szeretem