2012. november 7., szerda

Pórés-darált húsos egytál

IMG_8359

Ez a második recept, amit kipróbáltam az Aktuális Ínyenc magazinból – illetve Levi próbálta ki, mert én elmerültem valami tanulnivalóban. Bár állítása szerint nem igazán tud főzni (leginkább nem szokott), azért mégis minden sikerül, ha nekiáll. (Ez is csak az elméletemet állítja elő, hogy minimális anyagismerettel, és intelligenciával – aka olvasás és szövegértelmezés – a megfelelő recept kiválasztása* után mindenki tud főzni)

Gyorsan elkészül, nincs benne sok kalória (a pita/kenyér nélkül kb. 660/adag), ideális vacsorára, vagy szombaton piacozás után.

*ha főzés-kezdésről van szó, a többség rögtön a Horváth Ilonával meg a pörkölttel, meg rakott karfiolokkal jön. Abszolút nem értem, hogy miért. Én az egész HI-tól nem vagyok úgy oda, engem az ifjúságomban is elkerült menzakosztra emlékeztet. Kevés szörnyűbb dolgot tudok elképzelni, mint a lebbencsleves és az édes sóskafőzelék. A jó pörkölthöz rutin kell, a rakott karfiol pedig iszonyú macerás. Sokkal egyszerűbb rizottót főzni. Vagy megfőzni ezt az ételt. Vagy egy borsós-sonkás tésztát. Szerintem tésztákkal érdemes kezdeni, és olyan szakácskönyvekkel, amikben van egy-két fázisfotó is. De a minimum a kép a végeredményről. Persze lehet azzal jönni, hogy de azok nem is ételek a képen, meg műanyagból vannak stb. stb. De a blogok térhódítása óta, amióta kiderült, hogy a kész ételt is le lehet fotózni szépen, ebben nem vagyok olyan biztos. Másrészt nekem szinte mindig úgy néz ki a végeredmény, mint az újságban/könyvben a képen. És azért ad egy támpontot.

Hozzávalók:

  • 25 dkg darált hús (nálam ez mindig sovány marha)
  • 30 dkg póréhagyma (1 nagyon nagy)
  • 1 kis fej hagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 2,5 dkg dió
  • só, bors, szerecsendió
  • 1 dl tejszín
  • 1 csapott teáskanál liszt
  • 1 evőkanál olaj

A pórét alaposan megmosom*, felkarikázom. A hagymát felaprítom. Az olajat felhevítem egy nagy serpenyőben és megpirítom rajta a darált húst (fehéredjen ki az egész, és ha engedett levet, azt elfőzöm alóla). Hozzáadom a pórét, a hagymát, belenyomom a fokhagymát és addig pirítom, amíg a póré kicsit összeesik. Megszórom a liszttel, felöntöm a tejszínnel és 1,5 dl vízzel, 8-10 percig főzöm. Sóval, borssal, szerecsendióval ízesítem, rászórom az összevágott diót, és pitával vagy barna kenyérrel tálalom.

2 adag lesz belőle.

*a pórét megmosom kívülről, majd felszeletelem és a szeleteket egy nagy tál vízbe dobom, kicsit átmozgatom őket, majd leszűröm, és tiszta vízzel öntöm fel. Addig kell ezt eljátszani, amíg nem lesz tiszta alatta a víz. Szerintem egyszerűbb így, mint azzal kísérletezni hogy szeletelés előtt sikerül-e vajon kimosni a végéből az összes homokot.

0 megjegyzés: