2012. november 2., péntek

Ricottás kávés (tejszínes) pohárkrém

poharkrem1

A Pinteresten találtam, ott tiramisunak ”csúfolták” – ami Levi szerint igaz egyébként, mert kanalazós és feldob, de azért nagyon távol áll attól, amit a tiramisu jelent. Viszont névtől függetlenül nagyon finom. És összeállítás után akár rögtön fogyasztható.

Hozzávalók:

  • 25 dkg ricotta
  • 2 dl tejszín
  • 1 – 1,5 teáskanál kakaó (nem instant, nem édesített)
  • 1 teáskanál instant kávé
  • kevés cukor
  • pár szem kakaós keksz*

A tejszínt egy kis cukorral felverem, és pár szem kekszet összetörök**. A kakaót és az instant kávét egy tálba teszem, 1-2 kanálnyi langyos vizet öntök hozzá és összekeverem. Belekeverem a ricottát, kevés cukorral*** ízesítem, majd beleforgatom a tejszínhab felét. Mérettől függően előveszek 3-4 desszertes tálkát/poharat. Mindegyikbe kanalazok a ricottás krémből, erre jön a tejszínhab, majd kekszmorzsa. A tetejére rakom a maradék ricottás krémet és tejszínhabot és keksszel díszítem.

3-4 adag lesz belőle

*oreo vagy annak valami másolata nagyon jó bele, ez utóbbi van az aldiban és a lidlben is, de kakaós győri édes is megfelel
** aprítóval, vagy ami kevesebb mosogatással jár: zacskóba teszem, bekötözöm, és kalapáccsal összetöröm
*** édesség: én a ricottás krémbe egyáltalán nem raktam cukrot, nekem nem volt elég édes, de Levinek igen (ő jobban szereti a kávét, viszont amúgy édesszájúbb)

0 megjegyzés: