2012. november 19., hétfő

Tészta sütőtökös-csirkés mártással

Elsőre jó ötletnek tűnt a szószba a sovány (cukrozatlan) sűrített tej, de aztán sikerült úgy odaégetnem az alját, hogy fém dörzsit kellett vennem. Sosem volt még szükségem fém dörzsire. Úgyhogy, bár kicsit több zsír van benne, de a 10%-os főzőtejszín szerintem nyerőbb választás.

A sütőtök-kockák elősütésének nem tudom mi értelme volt a receptben, nekem így is szétestek, amikor belekevertem őket a szószba, szerintem idő (és energia!)- takarékosságból akár ki is lehet hagyni azt a lépés, a csirke után mehetnek a serpenyőbe, és addig kell főzni a tejszínnel, amíg megpuhulnak. Ha szükséges egy kis vízzel lehet hígítani a szósz.

Hozzávalók:

  • 30 dkg kockákra vágott sütőtök
  • 25 dkg falatnyi kockákra vágott csirkemell-filé
  • 1 hagyma
  • 3-4 közepes paradicsom
  • 3 dl sovány tejszín
  • 1 evőkanál kukoricaliszt
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 marék zöld olajbogyó, felszeletelve
  • 1-2 evőkanál olívaolaj
  • só, bors
  • 15 dkg tészta (penne, rigatoni stb)
  • a tálaláshoz reszelt parmezán

A sütőtököt forró (200 fokos sütőben) sütőpapírral bélelt tepsiben 20 percig sütöm. A paradicsomot kimagozom és felkockázom, a hagymát apróra vágom és a tejszínben elkeverem a kukoricalisztet.
Miközben megfőzöm a tésztát, elkészítem a mártást.
Egy nagyobb serpenyőben felhevítem az olajat, átforgatom benne a csirkét és a hagymát, és miután a hús mindenhol kifehéredett, hozzáadom a zúzott fokhagymát. Felöntöm a tejszínnel, pár percig főzöm, belekeverem a paradicsomot és a sütőtököt, és egyet forralok rajta. Ha szükséges sóval, borssal ízesítem, és belekeverem az olajbogyót. Összekeverem a frissen főtt tésztával, és parmezánnal megszórva azonnal tálalom.

3 adag lesz belőle.

0 megjegyzés: