2011. augusztus 5., péntek

Áfonyás-müzlis sütemény

Az eredeti receptet Martha Stewart-nál láttam, persze egy kicsit meg kellett variálnom, kevesebb cukor került a tésztába (és nem álltam neki házi granolát csinálni), valamint a liszt egy részét lecseréltem zablisztre. Nagyon jó! Éjszakára kint hagytam a pulton, és olyan illat volt a lakásban tőle, mint egy jó pékségben.

Hozzávalók:

a tésztához:

  • fél csésze* mandula (szálasra vágott)
  • fél csésze cukor
  • 1,5 teáskanál sütőpor
  • 2/3 csésze zabpehely ledarálva vagy zabliszt
  • 1 és 1/3 csésze liszt
  • 1 tojás
  • 1 tojássárgája
  • 15 dkg vaj
  • 1 teáskanál vanília-kivonat
  • pár kanál tejföl (ha amúgy nem áll össze a tészta)

a tetejére:

  • 1 üveg (én 37 dekásat használtam) kékáfonya lekvár
  • ún. granola (házilag is előállítható, de a bármelyik Vitalis müzli is megteszi (én mandulás-mézest raktam rá)

*1 csésze = 2,5 dl

A mandulát egy serpenyőben szárazon megpirítom, majd a zabpehellyel együtt összedarálom. A tészta többi hozzávalójával kézzel vagy robotgéppel omlós tésztát gyúrok belőle (ha szükséges, adok hozzá egy kis tejfölt). Egy kb. 26x26 cm-es tepsit kibélelek sütőpapírral (szebben bele lehet simítani, ha előtt kikeni az ember a tepsit egy kis vajjal, és a papír lógjon túl az oldalán, mert ezzel lehet majd szépen kiemelni a kész süteményt), belenyomkodom a tésztát (nem kell pereme legyen), és fél órára beteszem a hűtőbe. Előmelegített sütőben, 175 fokon 30 percig sütöm, majd rácsra teszem hűlni**. Visszateszem a tepsibe, rákenem a lekvárt, megszórom a granolával/müzlivel, és addig sütöm, amíg a teteje megpirul egy kicsit (kb. 20 perc). Rácsra leszem, majd miután teljesen kihűlt, felvágom.

**ennek a lépésnek nem tudom van-e értelme, a két sütés közt rácson kihűteni, ezt írta a recept, én meg betartottam.

kb. 26x26 cm-es tepsihez

0 megjegyzés: