2011. augusztus 15., hétfő

Stroganoff csirke

IMG_7370

Finom meg egyszerű, de azt hiszem nem lesz gyakori vendég nálunk, mert a savanyúság-allergiám a jelek szerint növekvő tendenciát mutat, és már az egy adagba jutó 1 ecetes uborka és pár szem kapribogyó is soknak bizonyult. Átnéztem egy csomó receptet, aztán ezt szintetizáltam belőlük:

Hozzávalók:

  • 50 dkg csirkemellfilé, csíkokra vágva
  • 4 nagy ecetes uborka
  • 1 evőkanál kapribogyó
  • 3-5 szál újhagyma
  • 1 evőkanál sűrített paradicsom
  • 1 evőkanál magos mustár
  • liszt
  • 1 teáskanál kukoricaliszt (ez lehet, hogy túlzás volt)
  • 1-1,5 dl tejföl
  • 1-1,5 dl tejszín
  • kevés olaj

A húst megforgatom egy kis lisztben, majd kevés olajon pár perc alatt megpirítom. Hozzáadom a felkarikázott hagymát, és pár percig sütöm. A tejfölt és a tejszínt összekeverem (esetleg elkeverem benne a kukoricalisztet), és a húshoz öntöm. Belekeverem a kapribogyót, a mustárt, a sűrített paradicsomot, és készre főzöm (ha szükséges, vízzel, vagy a főzés első felében borral hígítom). Végül hozzáadom a csíkokra vágott ecetes uborkát, egyet forralok rajta és petrezselymes rizzsel vagy tésztával tálalom.

4 fős adag.

Én nem raktam bele sót, mert az ecetes uborkában van úgyis egy csomó.

2 megjegyzés:

mandy tarragon írta...

De régen ettem :) Mondjuk én nem szoktam rakni bele kapribogyót, az nekem már túl fura ízű... De paradicsomot se, azt majd teszek bele, ha legközelebb készül.

Lilla írta...

nekem az jött le, hogy elég tágan értelmezhető .-) ebben meg gomba nem volt, mert az embör leszavazta, én raktam volna bele