2011. február 17., csütörtök

Kéksajtos karfiolleves

Minimalista leves, pont az ilyen ocsmány nyálkás napokra, mint ami ma van. Állatira elegem van a télből, utálom a télikabátot, a csizmát, hogy ha kilépek az utcára folyik az orrom, a bőröm vörös és száraz, a kezem nemkülönben, és a zöldséges pult kínálata sem valami vonzó. Tavaszt, spárgát és epret akarok.

Btw hogy van az hogy az eper pár óra alatt megpunnyad itthon? Mit van a piac levegőjében?

Hozzávalók:

  • 1 kis karfiol
  • 1 nagy póréhagyma
  • 9 dl zöldségalaplé (víz + biovegeta)
  • só, bors
  • 10-15 dkg gorgonzola/márványsajt

A zöldségeket megtisztítom, feldarabolom, és felteszem főni az alaplében. miután megpuhultak, nagyjából összeturmixolom a levest, és sóval, borssal ízesítem. Tálaláskor gorgonzolát morzsolok bele.

4 fős adag. Adagonként kb. 180 kcal és 9 g szénhidrát.

5 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Számból vetted ki a szót :-) A bevezető sorokat mintha én írtam volna. Az epreset is beleértve :-))

Bori írta...

Én is epret akarok!!!! Milyen soká lesz még...de nem tarthat örökké, a Napot meglátni már végre, ugye? :-)

Lilla írta...

:-) örülök h nem csak én vagyok ilyen elégedetlen

GasztroRéka írta...

Tegnap vettem külföldi epret a G-Robyban. Kívülről nagyon jól néz ki, és meglepően olcsó volt.
Még nem kóstoltam, kíváncsi vagyok.
Kéksajt és a karfiol nagyon jó lehet!

Lilla írta...

én tavaly az eperszezon elején vettem mindenféle külföldi epret, azok teljesen jók voltak. hmmmm... eper ....