2011. február 7., hétfő

Sajtburger grillezett ananásszal

Azt hiszem lassan ideje áttérnem a taco-ra és hasonlókra a hamburgerekről :-) Azért még van pár ötletem, de lehet, hogy visszább lépek a heti kettőről… Totál fura érzés, hogy a húsfogyasztásom fele marhahús, mondjuk ez a taco-val nem nagyon fog változni, szóval marhák reszkessetek, folytatom a darált marhahús-pusztítást. Persze egy rendes húsevő szemében nyilván szörnyen renegát vagyok, mert nem én darálom a húst (jó vicc, hahaha, pont egy öntöttvas húsdaráló kell nekem, ami ráadásul paraforrás, hogy ledarálom az ujjam, és heti 25 dkg-os mennyiségekről van szó… kizárt dolog, hogy húsdarálót pucolgassak) ráadásul alacsony zsírtartalmú (max. 7%) amikor csak van rá mód.

Levi szerint a házi ciabatta a legjobb hamburger buci, úgyhogy a módszer: 25 dkg ciabatta lisztkeverék péntek este a kenyérsütőgépbe, víz olaj, dagasztás, aztán átteszem egy tálba, lefedem fóliával és éjszakára beteszem a hűtőbe. Reggel Délelőtt kiteszem a pultra, majd miután összeszedtem magam, lisztes deszkán átgyúrom, és ha már nem akar mindenhez odaragadni megmérem. Elharmadolom, kis ciabattákat formázok belőle, majd megsütöm.

Ha hasábburgonyát csinálok a hamburger mellé, akkor úgy időzítem a dolgokat, hogy a buci után mehessen a sütőbe – takarítási, lustasági és egészségügyi megfontolásokból mindig olyan hasábburgonyát szoktunk venni, amit sütőben, plusz olaj hozzáadása nélkül is el lehet készíteni.

Hozzávalók:

  • 2 ciabatta
  • 25 dkg darált marhahús
  • só, bors, Worcestershire-szósz
  • 1 nagy paradicsom
  • 4 ananász karika (optimális esetben friss ananászból)
  • majonéz
  • 2 nagy szelet cheddar (ez gouda volt, mert a cheddart nem ismerte fel a boltban pénztárgép)
  • hasábburgonya, saláta stb.

A darált húst sóval, borssal és Worcestershire-szósszal ízesítem, nagyon alaposan összegyúrom, és két hosszúkás, a ciabattánál kicsit nagyobb húspogácsát formázok belőle. A ciabattákat kettévágom, és száraz grillserpenyőben megpirítom a vágott oldalukat. Oldalanként pár perc alatt csíkosra sütöm az ananászkarikákat, közben felvágom a paradicsomot. Végül megsütöm a húst. Amikor már majdnem megsült, ráteszem a sajtot, hogy legyen módja rendesen megolvadni. Összeállítás: buci-majonéz-paradicsom-sajtos hús-ananász-buci, esetleg még egy kis majonéz a tetejére.

2 fős adag.

4 megjegyzés:

Bori írta...

Hello, új dizájn :-) Mennyire szükségem lenne egy grillserpenyőre... nagyon guszta!

Lilla írta...

:-) én pirító hiányában a pirítóst is azzal csinálom. annyira kevés pirítós (kenyér) fogy nálunk, hogy nem érdemes venni egyet

GasztroRéka írta...

Nekem jöhetnek a szendvicsek! Nekem sincs húsdarálóm. Anyukámnak volt, de nem használta pár évig és megrozsdásodott.
Állítólag sok vacak van a piacon.
Nálam az a módszer működik, hogy átugrom a henteshez és ledaráltatok annyi húst, amennyi éppen kell.
Ciabatta keverékről nem hallottam, pedig én is nagyon szeretem.

Lilla írta...

itt nincs jó hentes, a piachoz meg lusta vagyok, marad a tescos light marhahús, az eddig mindig jó volt.

ciabatta keverék a lidl-ben meg az aldiban is van (nekünk most aldis van). liszt, kovász ilyenek vannak benne. negyed kilóból 3 kisebb (mint a képen) vagy két nagyobb ciabatta jön ki. és ami nekem a legjobb, nincs benne sok élesztő, azaz nem ég tőle a gyomrom.