2011. február 3., csütörtök

Mogyorós csokoládé (aka snickers) torta

Dokinál láttam ezt a Rachel Allen remekművet, és rögtön bekerült az akarom-azonnal-akarom-most kategóriába.

Kicsit sok benne a technológiai a szünet, de most amíg ilyen hideg van, egy erkély birtokában ezek erősen rövidíthetők. De amúgy nem kell vele sokat foglalkozni, és egyszerűek a lépések.

Ha nem motoszkálna bennem a kisördög, hogy “karamellizálni kellene a cukrot a mogyorós rétegben”, akkor azt mondanám rá, hogy tökéletes. Tudom telhetetlen vagyok, de nekem ez így kevés, hogy a mogyoró “csak” édes… Úgyhogy legközelebb tekerek egyet a cukros-vajas-tejszínes lépésen.

Hozzávalók:

a tésztához:

  • 11,25 dkg vaj
  • 17,5 dkg liszt
  • 2,5 dkg cukor
  • 1 tojás

mogyorós réteg:

  • 75 ml tejszín (ehhez főző is jó, nekem épp az volt bontva)
  • 10 dkg cukor
  • 15 dkg földimogyoró (nem sózott, és pucolás után kell ennyi legyen)
  • 5 dkg vaj

csokoládés réteg:

  • 20 dkg étcsokoládé
  • 2 dl/20 dkg tejszín

A tészta hozzávalóit összegyúrom, folpackba csomagolom, és min. fél órára beteszem a hűtőbe (ezt célszerű előző nap megcsinálni). Kinyújtom, kibélelek vele egy 23-24 cm-es tortaformát (legyen 3-4 cm magas pereme!) és fél órára visszateszem a hűtőbe. Közben előmelegítem a sütőt, és ha még nem tettem volna meg, megpucolom a mogyorót, majd száraz serpenyőben kicsit megpirítom, és miután kihűlt, összevágom. A tejszínt, a cukrot és a vajat összeolvasztom, belekeverem a mogyorót, és félreteszem hűlni. A tésztát alaposan megszurkálva vagy vaksúllyal lenyomva, előmelegített sütőben, 200 fokon kb. 20 perc alatt megsütöm. A megsült tésztát félreteszem hűlni, majd kiszedem a formából, egy tortatálra teszem, beleöntöm a (szintén kihűlt mogyorós krémet), és elkészítem az utolsó réteget. A tejszínt felmelegítem, majd hozzáadom az összetördelt csokoládét, és addig keverem, amíg az összes felolvad. A torta tetejére öntöm, és kihűtöm.

23-24 cm-es torta lesz belőle.

1 megjegyzés:

Bori írta...

Nagyon-nagyon jól néz ki, milyen finom is lehet!! Olyan kár, hogy Pisti nem szereti, és így csak magamnak csinálnám itt...de majd legközelebb otthon!!