2011. február 2., szerda

Zabliszt tapasztalatok – I. rész

Az már kiderült, hogy a zabpelyhes keksz tökéletes akár 100% zabpehelyliszttel is, és a gofri nagyon keveset változik 50% liszt-50%zabpehelyliszt aránytól.
Most Nigella szuper kapucsínós muffinját sütöttem meg újra, fele liszt-fele zabpehelyliszt variációban, és ezen sem érezni a különbséget. Lehet, hogy legközelebb még bátrabb leszek, és megpróbálkozom a 100% zabpelyhes muffinnal. Persze felmerülhet a kérdés, hogy minek szórakozni ilyen zabpelyhes dolgokkal egy olyan muffin esetében, amire 18 dkg fehércsokiból kenünk krémet, nos, okos ember ott spórol a kalóriákkal, ahol tud :-) és minden kis lépés számít és stb. stb. és amúgy is már csak a tapasztalatszerzés miatt is érdekel ez az egész liszt-zab dolog.

3 megjegyzés:

Kedy írta...

Szia!
Nézz be, meglepetés vár :) :
http://manocssutijei.blogspot.com/2011/02/dijat-kaptam.html

GasztroRéka írta...

Aldiban szoktam natur fehércsokit venni, 100 ft. Sütibe megteszi. Mennyivel egészségesebb ez a liszt?

Lilla írta...

és olvad rendesen? én milka/boci duóból szoktam az aktuálisan olcsóbbat venni, mert azokról tudom hogy normálisan viselkednek hő hatására.
elvileg a zab kevésbé emeli a vércukorszintet mint a búza, több benne a rost és a fehérje, kevesebb a keményítő.
próbáld ki, én aprítóval darálok mindig annyi zabpelyhet amennyi az adott sütibe kell.