2010. január 22., péntek

Mézes sült csirkecomb sütőtöksalátával

tokoscsirke2

A tesztközönségem szerint a hús is jó volt, de az almás sütőtök még annál is finomabb. Pár perc alatt elfogyott a maradék a tálból „magában”, csirkecomb nélkül. Szerintem pedig a hús volt finomabb, nekem kicsit furcsa a hideg sütőtök. Biztosan fogom még készíteni, mert gyorsan megvan, és másnap is nagyon jó, és akár hidegtálon is fel lehet tálalni.

Hozzávalók:

A húshoz:

  • 2 csirkecomb
  • 2 evőkanál méz
  • 1 evőkanál ketchup
  • 1 teáskanál mustár

Az almás sütőtökhöz:

  • 50-60 dkg sütőtök
  • 1 hagyma
  • 2 evőkanál olaj
  • 2 alma
  • citromlé
  • 1 marék tökmag

Az öntethez:

  • 1 evőkanál méz
  • 1 evőkanál olívaolaj
  • 1 evőkanál citromlé
  • 2 evőkanál balzsamecet (vagy almaecet)

Először elkészítem a húshoz a mázat: a mézet összekeverem a mustárral és a ketchuppel, és kb. a felét a csirkecombokra kenem. Előmelegített sütőben, 200 fokon 30-35 percig sütöm, majd rájuk kenem a maradék mázat, és készre sütöm – ez még kb. 30 perc, hegyes kést szúrok a húsba, és ha tiszta lé jön belőle, elkészült. Közben a sütőtököt vékony szeletekre vágom, és a hagymát felaprítom. Az olajon (2 evőkanál) pár percig együtt sütöm őket, majd félreteszem hűlni. Az almák magházát eltávolítom, kockákra vágom, és meglocsolom citromlével, hogy ne barnuljanak meg. A tökmagot serpenyőben szárazon megpirítom, és az öntet hozzávalóit összekeverem. Ha kihűlt a sütőtök, összekeverem az almával és a tökmaggal.

2 fős adag. Eredetileg a női lapozón.

5 megjegyzés:

Gyöngyi írta...

Nagyon jól néz ki!

Wise Lady írta...

Csodaszép és jól hangzik mindkettő!
Vess meg, de külön tálalnám őket, nem együtt. Nekem kicsit túlhangsúlyozott az édes elem ebben az összeállításban első olvasásra. Az almás sütőtök kiváló előétel lehetne, akár magában is. Lehet pottyantanék egy két fekete olivabogyót is közé. Nagyon tetszik, ki fogom próbálni. A mézes csirkéhez pedig sós köretet adnék. Persze kóstolás nélkül mondtam ezt, úgyhogy nem tudom, milyen volt :D

Lilla írta...

eredetileg csilis volt a comb, de nem rajongok a csípősért, próbáld ki mustáros csilis csirkével, és akkor csak a tök édes.

az emberem magában ette a maradék tököt, neki úgy is nagyon tetszett, szóval jó az előételnek is :-)

Névtelen írta...

A csirkét egyáltalán nem kell sózni?

Lilla írta...

én nem raktam mert a ketchupben és a mustárban is van szerintem elég, de ha neked az kevés, rakhatsz kicsit a pácba.