2010. január 27., szerda

Párolt lilakáposzta

lilakaposzta1

Általában hanyagolom a káposztás ételeket, sosem tudok mit kezdeni a káposzta „másik felével”, elég kicsit pedig nem árulnak. Most is elajándékoztam a maradékot. Két főre nem jó káposztát készíteni. A köret persze nagyon finom belőle, amit nyilván mindenhol máshogy fűszereznek, én a következőképpen készítem.

Hozzávalók:

  • fél lila káposzta (kisebb darab fele)
  • 1 hagyma
  • 2 babérlevél
  • 2 evőkanál balzsamecet
  • 2 evőkanál olaj
  • 2 evőkanál barnacukor
  • 1 dl fehérbor

A hagymát és a káposztát vékonyan felszeletelem. Az olajon megpárolom a hagymát (ne barnuljon meg!), majd rádobom a káposztát, és pár perc után hozzáadom a babérlevelet, a cukrot és a bort, megsózom, és fedő alatt puhára párolom. Időnként átkeverem, és ha nincs alatta elég lé, kevés vizet adok hozzá. Kb. egy órát párolom, majd megkóstolom, hogy megpuhult-e már. A kész párolt káposztát sült kacsa vagy disznóhús mellé adom.

kb. 3 fős adag. Eredetileg a női lapozón.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon imádom a párolt lilakápit!Ipari mennyiséget el tudok belőle pusztítani csak úgy magában! Tegnap akartam venni, de aztán lemondtam róla!

Lilla írta...

akkor neked nincs ilyen "minden káposzta túl nagy" problémád mint nekem :-)