2010. november 10., szerda

Rakott sütőtök


Az aktuális Ínyenc-ből van a recept, csak a paradicsom mennyiségén változtattam, szerintem túl sokat írt eredetileg és hokkaido tök helyett sonkatököt tettem bele. Nagyon finom, szerintem maradék bolognai raguból is lehet készíteni, a sütés-és a főzés miatt elég sokáig tart elkészíteni, de nem kell végig mellette állni, úgyhogy én azért “gyors”-nak titulálom. Mi tört burgonya helyett kis burgonyakrokettből ettünk mellé párat, mert igen erősen egyezik a véleményünk abban (is) hogy a főtt burgonya és a tört burgonya csak bizonyos szerencsétlen egészségügyi esetekben fogyasztható. Amúgy nem kell mellé túl sok köret, szerintem ha van előtte leves, akár el is hagyható – és akkor tényleg diétás tud maradni, mert se kalória se szénhidrát nincs benne sok.
Hozzávalók:
  • 50 dkg darált marhahús
  • 1 hagyma
  • 1 evőkanál olaj
  • só, bors, cukor
  • 2-3 dl passzírozott paradicsom
  • 1 evőkanál sűrített paradicsom
  • egy pohár vörösbor
  • kakukkfű, szerecsendió
  • kb. fél sütőtök
  • 2 maréknyi reszelt sajt
A hagymát apróra vágom, és pár percig sütöm az olajon, majd hozzáadom a húst, és miután mindenhol kifehéredett, aláöntöm a  bort és a paradicsomot. Kevés cukorral, sóval, borssal, szerecsendióval és kakukkfűvel ízesítem, és kb. 30 percig főzöm, ha szükséges, lehet még önteni hozzá passzírozott paradicsomot, akkor jó, ha a főzési idő végén sűrű a szósz. A sütőtököt meghámozom, és kb. 3 mm vastag szeletekre vágom. A sütőt előmelegítem 200 fokra, és egy tűzálló tálba rétegzem a sütőtököt és paradicsomos ragut (nekem sütőtök volt a teteje). 20 percig sütöm, majd megszórom reszelt sajttal, és még 15-20 percre visszatolom a sütőbe. Forrón, tört burgonyával tálalom.
4 fős adag. kb. 490 kcal és 12 g szénhidrát adagonként. (burgonya nélkül)

1 megjegyzés:

Mézigörl írta...

Ez a recept kell nekem! Eszméletlenül jól néz ki! :-D