2010. november 1., hétfő

Curry húsgolyókkal

IMG_6282

Levi nagy bambuszrügy-fan, én leginkább semleges vagyok ezzel a zöldséggel szemben, megeszem meg minden, de azért magamtól nem tennék érte lépéseket. A curry amúgy nagyon jó lett, de én nagyjából mindent szeretek, amiben zöldborsó, kókusztej és curry van (és nem csípős).

Hozzávalók:

  • 25 dkg darált hús (nekem pulyka volt)
  • 9-10 dkg borsó
  • 1 piros kaliforniai paprika (nálam keményebbeknek chili)
  • fél üveg bambuszrügy
  • 2 dl kókusztej
  • só, bors, chili
  • 1 teáskanál curry
  • 1 lime leve
  • bazsalikom
  • (gyömbér)
  • a tálaláshoz rizs vagy ázsiai tészta
  • kb. 2 dl víz vagy zöldséglaplé

A darált húst sóval, borssal, chilivel, gyömbérrel fűszerezem, és kicsi golyókat formálok belőle. A paprikát kimagozom, és kis kockákra vágom, a bambuszrügyet lecsöpögtetem. Egy nagy serpenyőben kevés olajat hevítek, és pár perc alatt megsütöm benne a húsgolyókat. A húst kiszedem egy tányérra, és a visszamaradó olajon pár percig sütöm a paprikát, majd hozzáadom a curryt, a kókusztejet és kevés vizet (vagy alaplevet). Miután a mártás felforrt, beleteszem a borsót, a bambuszrügyet és a húsgolyókat és 5-10 percig főzöm. (ha nincs elég leve, öntök bele még vizet vagy kókusztejet). Belecsavarom a lime levét, megszórom bazsalikommal, és rizzsel vagy tésztával tálalom.

2 fős adag.

0 megjegyzés: