2010. november 1., hétfő

Hullámtorta

image

Van pár kedvenc kajákra vonatkozó angol jelzőm: ‘zingy’, ‘moist’, ‘rich’. Hát erre a második kettő garantáltan igaz. Ami szerintem még nagyon találó, az a ‘heavy cream’. Azt hiszem ilyen felvezető után sejthető, hogy anyag lesz bőven a tortában. De répa van a tésztájában, szóval ‘fitness’… :-)

Hozzávalók:

a tésztához:

  • 4 tojás
  • 12 dkg liszt
  • 12 dkg cukor
  • 14 dkg sárgarépa
  • 1 kávéskanál sütőpor
  • 3 dkg kakaó
  • 4 dkg mogyoró (vagy dió)
  • 2 csapott evőkanál olaj

a krémhez:

  • 15 dkg étcsokoládé
  • 25-30 dkg mascarpone vagy krémtúró
  • kevés porcukor (2 ek.)

A tésztához előmelegítem a sütőt 190 fokra, és egy 18-20 cm-es tortaforma alját kibélelem sütőpapírral, és kivajazom-lisztezem az oldalát. A cukrot habosra keverem a tojásokkal, majd belekeverem a kakaóport és a finomra reszelt sárgarépát. A lisztet összekeverem a sütőporral és a darált mogyoróval, és pár adagban a tojásos masszába keverem. Végül hozzáadom az olajat, a tepsibe öntöm, és kb. 40 perc alatt megsütöm. A krémhez gőz fölött megolvasztom a csokoládét, miután kicsit hűlt, belekeverem a krémtúrót/mascarpone-t, és kevés cukorral édesítem. A kihűlt tortalapot kettévágom, az alsóra kenem a krém felét, rányomom a tetejét, megkenem a maradék krémmel, és kanállal hullámokat készítek rá. egy-két órára hűtőbe teszem, hogy megszilárduljon a krém.

18-20 cm-es torta lesz belőle.

4 megjegyzés:

Felhőlány írta...

A kedvenc csokitortám! :)
Nagyon mutatós ezekkel a hullámokkal!
Az elfogyasztott szeletekkel párhuzamosan jelentkező lelkiismeretfurdalást pedig a répa hozza egyensúlyba... :))

Lilla írta...

:-) és így legalább nem baj ha nem sikerül szépen tükörsimára kenni a krémet....

Felhőlány írta...

Ez így sokkal izgalmasabb! :)) Tükörsimát bárki tud készíteni... (engem leszámítva). :))

Névtelen írta...

Elkészítettem, finom és egyszerű. Ja és persze meg van az illúzió, hogy félig-meddig egészséges a répa meg a "light" csokikrém miatt.:D Hullámokat nem tudtam kialakítani, lehet hogy azért mert csak 10 deka csokit tettem a krémtúróhoz, és így hígabb lett.
Anna