2010. november 27., szombat

Adventi koszorú 2010

Még mindig festett-préselt papírgolyókban utazom, mint tavaly is. Szeretem, hogy egyszerűen mindenféle színt meg textúrát adhatok neki, attól függően, hogy milyen festéket vagy csillámport választok. Idén fehér csillámpor-halványrózsaszín festék-metál sötétlila festék (hú ez nagyon szép, valamit kell még csinálnom, amire kenhetem). Mivel annyi volt idén a megrendelői (aka apai-anyai) óhaj, hogy legyen rajta hagyományos lila-rózsaszín szalag. Hát van szalag, meg lila is meg rózsaszín is, de nem a hagyományos masnis formában. A vékony szalagok sehogy sem álltak meg,m bárhogy csavargattam őket. egy “rendes” szép masnihoz drótszélű kell, olyanból viszont nem találtam megfelelőt (azaz ugyanolyat rózsaszínben és lilában). Maradt ez a betűzködős módszer. Szerintem menő lett :-)
Már körvonalazódik bennem két nem golyós, újabb megoldás. Na majd jövőre.

Hozzávalók:
  • szalma alap
  • műhó spray
  • hobby (vagy fa-) ragasztó
  • fogpiszkálók
  • doboz/hungarocell
  • gombostű
  • vastag drót
  • gyertya
  • festék
  • csillámpor
  • szalag (4x2 métert használtam fel, 3x2 m lilát és 1x2 m rózsaszínt)
  • préselt papírgolyók
A golyókba 1-1 félbetört fogpiszkálót ragasztok (hegyes véggel kifelé), és a dobozra lyukakat szúrok (elektroműszerész csavarhúzóval vagy bőrvágó ollóval). A golyókat vegyesen befestem vagy bekenem ragasztóval és megforgatom csillámporban. A száradó golyókat a dobozba szúrom. A festettek két réteget kapnak, hogy szép fényesek legyenek. A koszorút befújom hósprayvel, és megvárom, hogy megszáradjon. A gyertyákat 1-1 vastag dróttal (én falban használatos 3 fázisú rézdrótot használtam, egy sniccerrel leválasztottam róla a műanyagot, aztán csípőfogóval méretre vágtam) a koszorúba nyomom. A gyertyák körül elosztom a golyókat – én mindegyik mellé tettem minden színből, de lehet úgy is, hogy lilából 3x annyi van, mint rózsaszínből, és akkor a lila szalagok mellett csak lila golyó lesz). A szalagokat 12,5 cm-es darabokra vágom, mindet 1-1 gombostűre applikálom (mindenféle fodrokat és huplikat képezve) és a golyók közé szúrom őket. Három gyertyához csak lilát, egyhez csak rózsaszínt.
ennyi. meg aztán 2 hétig bárhol lehet csillámpor.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Oh, ez nagyon szép, koszorúra még nem jutott eszembe a préselt golyó, csak karácsonyfadíszhez! Olyan cukormázas összbenyomást kelt ez a színösszeállítás, persze jó értelemben :) Idén nem akartam csinálni, de megjött a kedvem.