2010. november 11., csütörtök

Kókusztejes sütőtökleves

A szokásos tejszínes-szalonnás sütőtökleves helyett, most curry-s-kókusztejest főztem. Hát nagyon jó ez is, nem is tudok dönteni, hogy melyik a kedvenc a kettő közül. Szerintem egyik nap ez a másik nap amaz.  Nem raktam bele túl sok curryt, nem akartam, hogy elnyomjon minden más ízt, és Levi még rakott a saját adagjába egy kis gyömbért (nálam az abszolút ellenség, teljességgel ehetetlen kategória mint a római kömény és a fahéj), de hardcore júzerek még chilipaprikával is fokozhatják a fűszerezést.

Hozzávalók:

  • sült sütőtök (tisztítás előtt 1 kilós darab)
  • 1 hagyma
  • 1 doboz (400 ml) kókusztej
  • curry (én nem túl erős curry-s mangó szószt használtam)
  • só, bors
  • (gyömbér)
  • 1 evőkanál vaj
  • víz/zöldségalaplé

A megolvasztott vajon pár percig sütöm az apróra vágott hagymát, majd hozzáadom a tök kikapart húsát, és átforgatom. Hozzákeverem a curryt, felöntöm a kókusztej nagy részével, összeturmixolom, majd visszateszem a tűzhelyre, és annyi zöldségalaplevet adok hozzá, hogy megfelelő legyen a sűrűsége. Sóval, borssal (ha kell, még egy kis curryvel) fűszerezem, összeforralom, és a félretett kókusztejjel díszítve tálalom.

4 fős adag.

2 megjegyzés:

GasztroRéka írta...

Nagyon jól néz ki! Megenném! Tegnap a Trófeában keményítős vagy rántásos, nem tudom eldönteni levest kóstoltam, hát nem jött be. Minek a sütőtökhöz sűrítő? Hiányzott már a blogod, de Japánban rá sem mertem nézni, mert mindig éhes voltam vagy az ételtől rosszul voltam.

Lilla írta...

jó kérdés... hogy még több vizet lehessen önteni 1 kiló tökhöz... nekem mindig az a "bajom" a sütőtöklevessel, hogy egyre csak önteni kell bele a vizet/tejszínt/alaplevet, mert megáll benne a kanál.
barátnőm szülei is voltak japánban, ők sem bírták a kosztot, aztán kerestek egy kfc-t és a szintén megkönnyebbült amerikai turisták között ettek. hoztak egy kis üveg szakét, ami évek óta nem akar elfogyni... senki sem bírja lenyomni a torkán olyan rossz