2010. november 30., kedd

Paszternák-krémleves


A recept eredetije a GoodFood-on van, de ott a szerzőt, hmmm…. elragadtatták kicsit az érzelmei. Amit a petrezselyem résszel művel, az tipikusan az amit én élből kihagyok. Nyilván az én lelkesedésemmel van probléma, de este fél 10kor tutira nem állok neki 2x blansírozni petrezselymet. A leves amúgy nagyon jó, így már kezelhetőbb az idő és az edény igénye is. Lehet, hogy beszavazom dec. 25-re anyámékhoz.
Hozzávalók:
  • 50 dkg paszternák
  • olaj
  • 3 dl víz/zöldségalaplé
  • 1 hagyma
  • 3 dl tej
  • 1 dl tejszín
  • apróra vágott petrezselyem
  • só, bors
  • 1 nagy/2 kicsi babérlevél
Kb. 10-12 dkg (azaz 1 nagy) paszternákot félre teszek, a többit meghámozom és felkockázom. Egy fazékban kevés olajat hevítek, pár percig párolom rajta az apróra vágott hagymát, majd hozzáadom a paszternákot. Átforgatom, és felöntöm az alaplével (vízzel) és a tejjel. Beledobom a babérlevelet, és fedő alatt, kis lángon nagyon puhára főzöm. Kiszedem belőle a babérlevelet, összeturmixolom (ha szükséges adok még hozzá tejet/vizet), sózom, borsozom és melegen tartom. A maradék paszternákot is megpucolom, nagyon apróra vágom, két percig főzöm, majd leszűröm, és teflonserpenyőben, kevés olajon megsütöm. A tejszínt nem túl kemény habbá verem, és sok apróra vágott petrezselymet keverek bele. Tálaláskor a leves tetejére petrezselymes habot teszek, és megszórom a pirított paszternákkal.
3 fős adag.

1 megjegyzés:

Anna írta...

Jééé, ez volt a vasárnapi krémleves, csak én tettem bele pár szál répát is és korma fűszert. Szép a blogod. Már nem is tudom kinek a blogjárom találtam ide.