2010. november 22., hétfő

Bab-pogácsák tortilla-ban tzazikivel

IMG_6355
A BBC GoodFoodról van a recept, minimálisat változtattam rajta, mivel a bazsalikomos tzaziki kivitelezhetetlen volt, mert két üzletből egyben sem találtam bazsalikom bokrot. Úgyhogy “normál” uborkásat készítettem hozzá. Nagyon jó lett, egyszerű is (bár koszos edény kicsit sok volt utána a konyhában), meg diétás is, meg csupa zöldség, szóval juhu meg minden. Levi szerint “úúúúú nagyon jó, nem gondoltam volna, hogy ez ennyire jó lesz”. A vékonyabbra formázott pogácsák hajlamosak voltak kettéválni sütés közben, de szerintem lehet belőle golyókat is csinálni, úgyis nagyon hasonlít a falafelre.
Hozzávalók:
a babpogácsához:
  • 1 doboz nagyszemű fehérbab konzerv
  • 1-2 evőkanál sűrített paradicsom
  • 1 tojás
  • zsemlemorzsa
  • kakukkfű, só, bors
  • 5 dkg mandula/fenyőmag
  • 1 kis hagyma (lehetőleg lila)
  • kevés olaj a sütéshez
a tálaláshoz:
  • tzaziki (1 uborka lereszelve fél órára besózva majd kinyomkodva, összekeverve 1 gerezd zúzott fokhagymával, és görög joghurt hiányában tejföl-joghurt keverékkel)
  • 4 nagy tortilla-lap
  • saláta
  • 2 közepes paradicsom
A babot leszűröm, megmosom, és papírtörlőre rakom száradni. A mandulát/fenyőmagot serpenyőben szárazon megpirítom, majd félreteszem. A babot burgonyanyomóval vagy villával összetöröm, és összekeverem az apróra vágott hagymával, a paradicsompürével, a mandulával/fenyőmaggal, a tojással és 4 dkg zsemlemorzsával. Sóval, borssal, kakukkfűvel ízesítem, 4 lapos pogácsát formázok belőle, és zsemlemorzsába forgatom. Egy serpenyőbe kevés olajat öntök (épp csak lepje el az alját mindenhol), és oldalanként pár perc alatt megsütöm a babapogácsákat. A tortilla-lapokra kenek némi tzazikit, négybe hajtom, az egyik szélső zsebbe salátát rakok, ráteszem a babpogácsát, kanalazok rá még egy kis tzazikit, és belegyömöszölök pár gerezd paradicsomot.
4 fős adag. Egy adag: (nem tudom, hogy csak a babpogácsa vagy az egész, nem egyértelmű a goodfood-on) 350 kcal, 29 g szénhidrát.

3 megjegyzés:

Bori írta...

Jajj, ez milyen jóó!

GasztroRéka írta...

Ez nagyon jó ötlet! Van egy csomó tortilla lapom, meg van egy cserép bazsalikom is. Nem tudom, hogy maradt meg de mostanában valahogy kitart.
A többi növényke sajnos nem.
Gondolom te észrevetted, hogy mindig az nincs a boltokban amit épp keresel!:)
Várom milyen édességeket készítesz az ünnepekre.

Lilla írta...

ráadásul ezekkel a fűszer-bokrokkal valahogy extrán nincs szerencsém soha...
nekem eddig egy növény bírta huzamosabb ideig a görög bazsalikom. azóta se láttam sehol se.
hehh épp snidlinget vadászok. kíváncsi vagyok lesz-e holnap estig.
azt hiszem karácsonyinak tekinthető, ma vagy holnap fogok gesztenyés thumbprint cookie-t sütni (csak még receptet kell keresni/kreálni az ötlethez)