2010. október 25., hétfő

Benyomott kekszek

avagy thumbprint cookie, azaz ujjlenyomat keksz. De szerintem láttam az egyik Lajos Mari könyvben is boszorkánypogácsa néven.

Elképesztő mennyiségű (és fajtájú) thumbprint cookie recept/kép van a neten, és az egyik angol szakácskönyvemben is szerepel, én ez utóbbiból vettem a receptet (le cordon bleu – aprósütemények). Van olyan is, aminek nincs dióféle az oldalán, sőt olyan is, aminek nem lekvár van a közepében, hanem csokoládélencse, vagy csokikrém. És ha jól emlékszem, ilyet is raknak ki az angol/amerikai gyerekek a Mikulásnak a tej mellé. Szóval végső soron karácsonyi süti.

Hozzávalók:

  • 25 dkg liszt
  • fél kávéskanál szódabikarbóna
  • csipet só
  • 25 dkg puha vaj
  • 8,5 dkg porcukor
  • 1 tojás
  • 1 teáskanál vanília-kivonat
  • kb. 15 dkg apróra vágott dió/mandula
  • lekvár (én ribizli-málnát használtam, azért ilyen sötét)

A lisztet elkeverem a sóval és a szódabikarbónával, és a puha vajat habosra keverem a cukorral. A cukros vajba dolgozom a tojást és a vanília-kivonatot, majd több adagban belekeverem a lisztet. A tésztát kb. egy órára hűtőbe teszem, két tepsit kibélelek sütőpapírral, és a sütőt előmelegítem 180 fokra (légkeveréssel). A tésztából kb. 2,5 cm átmérőjű golyókat formálok, megforgatom a dióban, egymástól 4-5 cm-re a tepsire teszem, és a hüvelykujjammal mélyedést nyomok a közepükbe. A lyukakat feltöltöm lekvárral, és 20-25 perc alatt megsütöm a kekszeket.

2-2,5 tepsi lesz belőle.

0 megjegyzés: